جمعه 10 فروردین 1403

همکاری ما با پخش سینمای ایران به معنی سوختن اثر نیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
همکاری ما با پخش سینمای ایران به معنی سوختن اثر نیست

علیرضا قاسمخان گفت: می‌خواستیم در یک همکاری با بخش پخش سینمای ایران، فیلممان را هم در سالن‌های سینما ببینیم.

علیرضا قاسمخان تهیه کننده «روز‌های نارنجی» درباره وضعیت اکران این فیلم که چند روزی است به سینما‌ها آمده، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: زمانی که بحث ادامه دارد بودن اکران در شرایط کرونا پیش آمد، تصمیم گرفتند که این فیلم اکران شود و از روز چهارشنبه 26 شهریور وارد سینما‌ها شد. امیدوار نیستیم که فروش بالایی داشته باشد اما امیدواریم چرخه سینما که همان نمایش فیلم و رفتن مخاطب به سالن‌ها بوده با این شیوه و اکران آنلاین ادامه پیدا کند و شرایط برای سینمای آینده ایران در یک گفتمان دیگری مورد بحث قرار بگیرد که چه خواهد شد؛ آیا باید به همین شرایط آنلاین بسنده کنیم یا اتفاق دیگری خواهد افتاد؟ به هر حال اکران «روز‌های نارنجی» در ادامه جریان امروزی سینماست.

وی درباره رضایت از اکران چند روزه اول این فیلم، بیان کرد: هنوز آمار‌ها را به من ندادند اما با چند سینما که تماس گرفتیم گفتند به نسبت شرایط، چند مدت پیش در روز‌های پنج شنبه و جمعه جمعیت بیشتری به سینما آمده اند. البته نه به خاطر فیلم ما بلکه منظور آن‌ها کلیت سینما بود که می‌تواند به خاطر اتمام فصل تابستان و تعطیلات و... بوده باشد.

قاسمخان در پاسخ به این سوال که ریسک اکران «روز‌های نارنجی» در شرایطی که همه می‌دانند وضعیت جذب مخاطب و فروش سینما‌ها خوب نیست، عنوان کرد: درست است که اتفاق خوبی برای اکران فیلم‌ها در این شرایط نمی‌افتد و شاید در آینده نه چندان نزدیک هم همین اتفاق رخ دهد. حتی خود من هم در مصاحبه قبلی که داشتم با شرایط کنونی مخالف بودم، اما شرایط کرونا و وضعیت جدید سینمای ایران و جهان به ما چیز‌هایی یاد می‌دهد که باید با آن بسازیم و برای آن فکر کنیم. ولی در کل خواستیم در یک همکاری با بخش پخش سینمای ایران، فیلممان را هم در سالن های سینما ببینیم. از نظر ما این کار سوختن اثر نیست بلکه ادامه جریان سینمای ایران است و البته آنلاین را هم در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام /