جمعه 10 فروردین 1403

هواشناسی از ریزش پراکنده برف طی 24 ساعت آینده در استان همدان خبر داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هواشناسی از ریزش پراکنده برف طی 24 ساعت آینده در استان همدان خبر داد

همدان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی، از ریزش پراکنده برف طی 24 ساعت آینده در بیشتر نقاط این استان خبر داد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در 24 ساعت آینده تمام ابری، همراه با ریزش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه دمای کمینه استان بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد افزایش یافته است که با خروج سامانه دوباره دمای کمینه به کمتر از 10 درجه سانتیگراد زیر صفر باز می گردد.

باقری شکیب تصریح کرد: این سامانه بارشی از بامداد جمعه به تدریج از سمت شرق، آسمان استان را ترک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مدت فعالیت این سامانه سرعت وزش باد افزایش می یابد، ادامه داد: به دلیل وزش شدید باد، فعالیت این سامانه به صورت کولاک است که موجب ایجاد اختلال در تردد خودروها در جاده های استان می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با تاکید بر اینکه کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات الوند خودداری کنند، گفت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در پی خروج این سامانه بارشی، دمای هوا در استان همدان به شدت افت می کند، گفت: نهاوند و فامنین با 12 درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین دما و قهاوند و رزن با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین دمای هوا در استان همدان را در 24 ساعت گذشته ثبت کردند.

باقری شکیب اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در 24 ساعت گذشته به ترتیب چهار و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها