پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

هوای تهران «قابل قبول» شد

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (7 بهمن ماه) با رشد ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته در بیشتر مناطق برقراری وضعیت قابل قبول مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (7 بهمن ماه) با رشد ناپایدار جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته در بیشتر مناطق برقراری وضعیت قابل قبول مورد انتظار است، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی غلظت ذرات معلق افزایش پیدا خواهد کرد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در عین حال عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد تا اواخر وقت پنجشنبه (7 بهمن‌ماه) همراه با بارش پراکنده در برخی ساعات، از میزان غلظت ذرات معلق کاسته می‌شود و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه (8 بهمن‌ماه) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل قبول قرار بگیرد. وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی جمعه (8 بهمن‌ماه) سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 112 بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 99 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.