جمعه 10 فروردین 1403

«هیس پسرها گریه نمی‌کنند» به پیش‌تولید رسید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
«هیس پسرها گریه نمی‌کنند» به پیش‌تولید رسید

پوران درخشنده گفت: فیلم سینمایی «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» درباره پسرها و آسیب‌هایی است که در دوران کودکی با آن روبرو هستند و در یک‌کلام این فیلم روایت زندگی قربانی‌های مذکر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پوران درخشنده در توضیح این مطلب که این روزها مشغول چه کاری است، بیان کرد: این روزها مشغول جلو بردن کارهای فیلم سینمایی «هیس پسرها گریه نمی‌کنند هستم» که اصلاحات فیلم‌نامه‌اش را انجام داده‌ام و در مرحله پیش‌تولید هستیم.

وی افزود: پیش‌تولید این فیلم قرار بود تا آذرماه 1399 به پایان برسد و وارد مرحله تولید شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکل سرمایه، این تاریخ به تعویق افتاد.

کارگردان فیلم سینمایی پرنده کوچک خوشبختی با اشاره به مضمون این فیلم سینمایی اظهار داشت: محتوای این فیلم درباره پسرها و آسیب هاییست که در دوران کودکی می‌خورند و این که چگونه استمرار این آسیب‌های روان‌شناختی که در گذشته رخ داده است، به دنیای زندگی‌شان در زمان حال بازمی‌گردد؛ یعنی این پسران در ازدواج، تحصیل و تمام دوران زندگی دچار مسئله و مشکل هستند.

این کارگردان اضافه کرد: هیس پسرها گریه نمی‌کنند در یک‌کلام روایت زندگی قربانی‌های مذکر است.

درخشنده با اشاره به زمانی که برای تحقیق و نوشتن فیلم نامه این فیلم صرف شده است، گفت: چندسال برای این فیلم پژوهش شده است؛ پژوهش‌های اجتماعی، کتابخانه‌ای و میدانی که طیف گسترده‌ای از مطالعات را دربرگرفته است.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی شمعی در باد در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت یک فیلم با چنین موضوعی، برای جامعه ما حائز اهمید است، یادآور شد: صددرصد. چرا که اولین باری است که درباره پسربچه‌ها و بحث‌های روان‌شناسی و زندگی خانوادگی و اجتماعی آنان صحبت می‌کنیم. انجام این پژوهش لازم بود چرا که نیاز جامعه است.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند در پاسخ به این پرسش که چرا این موضوعات به رغم اهمیت داشتن کمتر از سوی فیلمسازان مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این که کسی چرا موضوعی را پیگیری می‌کند و دیگری پیگیری نمی‌کند قصه علاقه‌مندی آدم‌هاست؛ به‌شخصه از روزی که وارد سینما شدم مباحث آسیب‌شناختی و روان‌شناسی برایم اهمیت داشت.

درخشنده ادامه داد: اعتقاد دارم که هرکسی مسئولیتی دارد و باید حرکتی کند؛ به‌عبارت‌دیگر هرکدام از ما وقتی وارد این جهان شدیم مسئولیتی را برعهده داریم.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا