پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

131 واحد صنفی در بویراحمد پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
131 واحد صنفی در بویراحمد پلمب شد

یاسوج - ایرنا - سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد گفت: 131 واحد صنفی در این شهرستان به سبب رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، تعطیل و پلمب شدند.

محمد یزدان پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور اجرای گام دوم فاصله گذاری هوشمند از ابتدای تیرماه تاکنون در این شهرستان بازرسان بهداشت حرفه ای یک هزار و 500 مورد بازدید و نظارت از بازار یاسوج، کارگاه ها، اداره ها، کارخانه ها و بانک ها داشته اند.

وی افزود: تعداد 131 واحد صنفی تعطیل و 105 مورد به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند و پیگیری بیش از 90 مورد شاغلان مبتلا به بیماری کرونا انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد تصریح کرد: برخی شهروندان نسبت به بیماری کرونا بی تفاوت هستند و به هشدارها و نکات ایمنی در مورد این بیماری خطرناک توجهی نمی کنند.

یزدان پناه تاکید کرد: این افراد در شهر، پاساژها و فروشگاه های زنجیره ای بدون رعایت فاصله گذاری و حتی استفاده از ماسک حضور پیدا می کنند و عامل اصلی انتقال این ویروس به دیگران هستند.

وی ابراز داشت: تیم های بازرسی مرکز بهداشت بویراحمد به صورت شبانه روزی و نامحسوس در شهر و مکان های گردشگری نظارت مستمر و جدی دارند و با صنوف و اماکنی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد خواهند کرد.

تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1663 مورد گزارش شده است.

هم اینک 188 بیمار در بیمارستان های معین کرونا کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 257 هزار و 303 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 12 هزار و 829 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*