جمعه 10 فروردین 1403

واشنگتن: انگلیس در شکل‌دهی پاسخ به ایران پیش‌قدم می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
واشنگتن: انگلیس در شکل‌دهی پاسخ به ایران پیش‌قدم می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت که آمریکا به دنبال این است که انگلیس در شکل دهی پاسخ به حمله ادعایی ایران به نفتکش رژیم صهیونیستی، پیش قدم شود. وی در این باره گفت: «ما به انگلیس اجازه می‌دهیم پیش قدم شود که این موضوع هم شامل شرایط چگونگی پاسخ در سازمان ملل و هم هرگونه پاسخ بیشتر خواهد بود». صبح جمعه (هشتم مردادماه)،...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت که آمریکا به دنبال این است که انگلیس در شکل دهی پاسخ به حمله ادعایی ایران به نفتکش رژیم صهیونیستی، پیش قدم شود.

وی در این باره گفت: «ما به انگلیس اجازه می‌دهیم پیش قدم شود که این موضوع هم شامل شرایط چگونگی پاسخ در سازمان ملل و هم هرگونه پاسخ بیشتر خواهد بود».

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله 280 کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که 2 نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مرسر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

پس از آن مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدام به اتهام زنی به ایران در خصوص این حمله کردند. مقام‌های انگلیسی و آمریکایی نیز به تبعیت از صهیونیست‌ها اقدام به مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران کردند.