جمعه 10 فروردین 1403

واگذاری 30 هزار پرونده مددجویان بهزیستی کرمانشاه به مراکز مثبت زندگی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واگذاری 30 هزار پرونده مددجویان بهزیستی کرمانشاه به مراکز مثبت زندگی

کرمانشاه - ایرنا - تاسیس مراکز مثبت زندگی با هدف گسترش و فراگیری خدمات سازمان بهزیستی و توزیع عادلانه خدمات مربوطه امسال در دستور کار این نهاد حمایتی در سطح کشور قرار گرفته و در کرمانشاه نیز با صدور 80 مجوز و واگذاری 30 هزار پرونده به این مراکز فعالیت اجرایی این مراکز آغاز شده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

اکنون بیش از 164 هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه است که از این تعداد 42 هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

واگذاری حدود 30 هزار پرونده به مراکز مثبت

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی تحولی عظیم در خدمات‌رسانی به جامعه هدف ایجاد خواهد شد، گفت: پس از صدور مجوز برای این مراکز، واگذاری پرونده ها را به تدریج به مراکز مثبت زندگی آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم در چند مرحله همه پرونده ها را به این مراکز انتقال دهیم.

دکتر «فرحناز محمدی» نحوه واگذاری و پیگیری‌های پرونده‌های مددکاری را تشریح کرد و افزود: تاکنون در مرحله اول برنامه، 29 هزار و 954 پرونده به کارتابل 80 مرکز مثبت زندگی در استان انتقال یافته است و پنج هزار و 628 پرونده دیگر در حال تکمیل اطلاعات و رفع نواقص است.

او گفت: هر تحولی همواره با مشکلات و موانعی همراه خواهد بود و راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی بهزیستی که تحول عظیمی در خدمت رسانی به جامعه هدف ایجاد خواهد کرد هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی افزود: باید تلاش کنیم با همدلی و همراهی موانع را از پیش رو برداریم و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به اجرای دقیق و کامل برنامه ریزی‌های انجام شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود تا حق هیچ مددجویی ضایع نشود.

به گفته محمدی، اکنون ملاک عمل واگذاری پرونده های مددکاری به مراکز مثبت زندگی، مکان و آدرس موجود در پرونده مددجو است که هنگام انتقال پرونده‌ها و بازدیدهای مددکاری ممکن است موانع و مشکلاتی به وجود آید که انتظار داریم، مددجویان عزیز همراهی و همکاری لازم با مددکاران در این خصوص را به عمل آورند.

وی ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد نتیجه زحمات همکاران باشیم و بتوانیم ارزنده‌ترین خدمات ممکن را به جامعه هدف ارایه دهیم.

صدور 80 مجوز برای راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در کرمانشاه

رییس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا از اعطای مجوز فعالیت به 80 نفر در استان برای راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی خبر داد و گفت: بهزیستی استان کرمانشاه در سطح کشور رتبه چهارم در زمینه صدور پروانه فعالیت مراکز مثبت زندگی را به خود اختصاص داده است.

«مرتضی کوهی» با اشاره به فرایند راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در استان، افزود: هم اکنون پروانه فعالیت برای تمامی متقاضیان تاسیس این مراکز در استان توسط بهزیستی صادر شده است.

وی اظهار داشت: در سطح کشور فرایند واگذاری فعالیت مراکز مثبت زندگی به صورت متمرکز در حال پیگیری است و اقدامات لازم در استان نیز در امتداد فعالیت های کشوری براساس دستورالعمل‌ها و چارچوب های ابلاغی انجام می شود.

او در ادامه با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ مشارکت مردم در خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی، بر ایفای نقش مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی در جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی به صورت منطقه‌ای و محله‌ای و کمک مردم به مددجویان تأکید کرد.

رییس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد که مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی عنوان مراکز جدیدی است که بهزیستی جهت توسعه فعالیت‌های مددکاری و محله‌محور و دسترس‌پذیری سازمان برای مددجویان طراحی کرده که فراخوان ثبت‌نام متقاضیان تأسیس این مراکز از 22 اردیبهشت امسال به مدت 15 روز از طریق وب سایت www.centers.behzisti.ir اعلام شد.

کوهی گفت: مهمترین دستاورد تأسیس مراکز مثبت زندگی ایجاد عدالت در ارایه خدمات و همچنین آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی و از طرفی رضایتمندی جامعه هدف را در بردارد که مجموعه این اقدامات می تواند نتیجه اش تحقق اهداف سازمان بهزیستی باشد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*