چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

وزیرعلوم شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ها را اعلام کرد / ماجرای ادامه‌دار تحقیق و تفحص از سازمان سنجش

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
وزیرعلوم شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ها را اعلام کرد / ماجرای ادامه‌دار تحقیق و تفحص از سازمان سنجش

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید: آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ارشد 1400 از اول آبان نتایج نهائی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و پذیرفته‌شدگان می‌توانند برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید:

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ارشد 1400 از اول آبان نتایج نهائی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و پذیرفته‌شدگان می‌توانند برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت نام از تاریخ یک آبان ماه جاری به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند. درصورت عدم اعلام برنامه زمانی ثبت‌نام از سوی دانشگاه‌ها و موسسات پذیرفته شدگان از تاریخ 4 و 5 آبان برای ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل قبولی مراجعه نمایند. کارنامه داوطلبان کنکور ارشد دانشگاه آزاد منتشر شد کارنامه کلیه داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد 1400 دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کرده‌اند، در سامانه اعلام نتایج مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی www.azmoon.org منتشر شده است. فراخوان جذب پرسنل امریه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها منتشر شد برای پشتیبانی و تقویت فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، فراخوان جذب پرسنل امریه ارتباط با جامعه و صنعت از روز شنبه یکم آبان ماه 1400 آغاز خواهد شد. متقاضیان اخذ امریه می‌توانند با مراجعه به سامانه امریه‌های ارتباط با جامعه و صنعت به نشانی amriye.msrt.ir نسبت به ثبت‌نام و تکمیل درخواست جهت اعزام یکم دی ماه 1400 اقدام کنند.

مصوبه جدید درباره تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی اعلام شد شرایط علمی اعضای هیأت علمی متقاضی تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و نیز رسمی آزمایشی به رسمی قطعی تا تاریخ 30 مهر 1401 همانند قبل (مطابق ابلاغیه 196 هیأت عالی جذب) بوده و پس از آن مطابق مصوبات 263 مورخ 21 بهمن 99 و 267 مورخ 24 فروردین 1400 هیأت عالی جذب اقدام خواهد شد. امسال حدود 6 هزار صندلی دانشگاه‌ها بدون دانشجوی ارشد ماند ظرفیت پذیرش در تمامی دوره‌های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی 137 هزار و 18 نفر تعیین شده که با اعلام نتایج نهایی، مجموعا بطور کلی 130 هزار و 827 نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم پذیرفته شدند. مقایسه آمار ظرفیت اعلامی برای مقطع ارشد 1400 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی با تعداد پذیرفته شدگان نشان می‌دهد در سال جاری 6هزار 191صندلی بدون خواهان و خالی می‌ماند. سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی؛ «رسول جلیلی» را به عنوان سرپرست «دانشگاه صنعتی شریف» منصوب کرد. نامه وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها برای آغاز آموزش حضوری دانشجویان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شرایط حضوری شدن آموزش در نیم سال جدید تحصیلی نامه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال کرد.

وزیر علوم سرپرست دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی را منصوب کرد محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی؛ «حسن کریمی مزرعه‌شاهی» را به عنوان سرپرست «دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی» منصوب کرد. حفظ، صیانت و کرامت نخبگان باید به عنوان یک پروژه ملی تعریف شود محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صیانت از نخبگان باید به عنوان یک پروژه ملی تعریف شود. با مهاجرت آنان، نه تنها نخبگان کشور که ثروت ملی هستند از دست می‌رود بلکه پس از گذشت قرن‌ها از نظر ژنتیکی کشور‌های نخبه پرور به جوامع نخبه تبدیل خواهند شد و درصد ژن‌های هوشمند آن‌ها به شکل گسترده‌ای افزایش می‌یابد؛ لذا در زمینه تولید علم و فناوری پیشتاز خواهند بود. روند تحقیق و تفحص از سازمان سنجش با جدیت ادامه دارد احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش گفت: در ادامه فرایند تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور، ضمن تشکر از نهاد‌ها و مردم شریف در همکاری، تعامل و تبادل نظرات با گروه تفحص، به اطلاع می‌رساند جریان کار در ابعاد مختلف با جدیت در دست اقدام است و فرایند اقدامات پس از طی مراحل به اطلاع خواهد رسید.

تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال 1401 منتشر شد تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال 1401 از سوی مرکز سنجش و آموزش پزشکی منتشر شد.

«جلیل کوهپایه‌زاده»، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی شد ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی را منصوب کرد. برنامه راهبردی 5 ساله دانشگاه آزاد رونمایی شد در هفدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور معاونان، مدیران و رؤسای مراکز سازمان مرکزی و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها از برنامه پنج ساله راهبردی - عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی شد.

وزیرعلوم شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ها را اعلام کرد / ماجرای ادامه‌دار تحقیق و تفحص از سازمان سنجش 2
وزیرعلوم شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ها را اعلام کرد / ماجرای ادامه‌دار تحقیق و تفحص از سازمان سنجش 3
وزیرعلوم شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ها را اعلام کرد / ماجرای ادامه‌دار تحقیق و تفحص از سازمان سنجش 4