جمعه 31 فروردین 1403

وزیر علوم: وحدت و مدارا سرلوحه کار جامعه دانشگاهی باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر علوم: وحدت و مدارا سرلوحه کار جامعه دانشگاهی باشد

شیراز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جامعه دانشگاهی نباید چند قطبی شود بلکه باید برای سایر اقشار الگو باشد و وحدت، دوستی، محبت و مدارا را باید سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدعلی زلفی گل که دوشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانس در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه شیراز سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: یک مدیر شایسته مدیری است که آرامش را در دانشگاه ایجاد و شرایطی فراهم کند که آب در دل هیچ فرد دانشگاهی نلرزد و همه احساس کنند دانشگاه خانه آنهاست و رئیس دانشگاه خادم همه است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یادمان باشد برای اینکه در کمال امنیت زندگی کنیم انسان های جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. لذا باید با تمام وجود باید از پتانسیل، ظرف و ظرفیت دانشگاه برای دوام و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم. وی افزود: دانشگاه بدون حضور دانشجو کالبد و روح، شور و نشاط، معنا و مفهومی ندارد. امیدوارم خداوند متعال شرایطی را رقم بزند تا دوباره شاهد حضور فیزیکی و شور و شعف دانشجویان در محیط دانشگاه باشیم‌. زلفی‌گل بیان داشت: من یکی از افتخاراتم را شاگردی دانشگاه شیراز می‌دانم، دانشگاهی که اساتیدش جسارت به خرج دادند و برای اولین بار در کشور دوره‌های دکتری را تأسیس کردند. وی عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بهترین دانشجویان کشور برای تحصیل عازم کشورهای دیگر شدند که گروهی از این دانشجویان به کشور بازمی‌گشتند اما شاهد عدم بازگشت گروه دیگری از این دانشجویان بودیم. در آن زمان ما از مقاطع دکتری در کشور بهره نمی‌بردیم.

نهال تولید علم در دانشگاه شیراز کاشته شد زلفی گل اضافه کرد: اساتید دانشگاه شیراز گام بلندی در این عرصه برداشتند و دوره‌های دکتری را تأسیس کردند. پس از دانشگاه شیراز بسیاری از دانشگاه‌ها با تأسی از این دانشگاه، اقدام به راه‌اندازی دوره‌های دکتری کردند. وی بیان داشت: نهال تولید علم کشور در دانشگاه شیراز کاشته شد. به همین دلیل باید قدردان دانشگاه شیراز، جامعه دانشگاهی شیراز و کسانی که در تأسیس خوابگاه‌ها، دانشکده ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه شیراز نقش‌آفرین بودند، باشیم. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور، عنوان داشت: دانشگاه شیراز جزو معدود دانشگاه‌هایی بود که خوابگاه متأهلی در اختیار دانشجویان در مقطع دکتری قرار داد و ما درصدد هستیم با تأسی از دانشگاه شیراز نسبت به تأسیس خوابگاه های متأهلی در دانشگاه‌هایی که مقاطع تحصیلات تکمیلی دارند، اقدام کنیم. وی یادآوری کرد: دانشگاه شیراز در بسیاری از امور پیشتاز و به عنوان الگو به شمار می‌رفت. امیدوارم که نسل‌های جدید اساتید که در دانشگاه شیراز حضور پیدا می‌کنند بدانند که پا جای چه اساتید و افراد بزرگی می‌گذارند و میراث‌دار چه انسان‌های بزرگی هستند. زلفی گل ابزار کرد: جا دارد از حمید نادگران رئیس سابق دانشگاه شیراز به دلیل مدیریت بی‌حاشیه، عاقلانه و عالمانه‌ای که داشتند تشکر و قدردانی داشته باشم. بدون شک خداوند متعال برای کسانی که برای فرزندان این مرز و بوم وقت می‌گذارند و سنگی از سر راه مردم برمی‌دارند جبران خواهد کرد. امیدوارم خداوند به عمر، علم، عقل، عزت و امنیت، قدرت، آسایش و آرامش چنین انسان‌هایی برکت عنایت بفرماید. وی ضمن تشکر از محمد مؤذنی سرپرست جدید دانشگاه شیراز افزود: از خداوند متعال عاجزانه و خالصانه می خواهم که توفیق موفقیت را به این استاد بزرگوار و تیم مدیریتی وی بدهد. در این مراسم از زحمات دکتر حمید نادگران رئیس پیشین دانشگاه شیراز تقدیر و دکتر محمد مؤذنی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه معرفی شد. محمد موذنی عضو هیات علمی و استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز است که پیش از این ریاست این دانشگاه و همچون مسئولیت معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه را در کارنامه کاری خود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*