پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

وزیر نیرو: 40 درصد مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کردند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
وزیر نیرو: 40 درصد مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» امروز سه‌شنبه درباره وضعیت مصرف برق در کشور، افزود: صنعت برق در ابتدای تحویل دولت سیزدهم با مشکلات فراوانی در بخش تأمین برق مردم و رضایت‌مندی روبرو بود که دراین‌رابطه یک برنامه 100 اقدامی را با حمایت دولت و مجلس تدوین و با همکاری و مشارکت مردم این برنامه را اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین محورهای این برنامه افزایش ظرفیت نیروگاهی، به‌کارگیری و تعمیرات اساسی تمام نیروگاه‌های موجود و مدیریت مصرف بود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تا امروز دو سوم از مسیر اوج مصرف تابستان را پشت سر گذاشتیم و با کمترین مشکل توانستیم این دوره را سپری کنیم.

محرابیان با بیان اینکه 40 درصد مردم در مصرف خود صرفه‌جویی کردند، گفت: این 40 درصد پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق خود را دریافت کردند.

وی در باره شرایط سخت صنعت برق در وضعیت کنونی آب‌وهوایی کشور، افزود: متوسط دمایی کشور نسبت به سال گذشته یک درجه بیشتر شده و در برخی نقاط مانند استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و حتی شمال غرب کشور 4 الی 5 درجه افزایش دما را شاهد هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: برای هفته آینده هم پیش‌بینی می‌شود که شهرهای شمالی کشور شاهد افزایش دما باشند و در این صورت باعث افزایش مصرف برق خواهد شد.

محرابیان بر لزوم تداوم همکاری مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق تأکید و خاطرنشان کرد: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد چرا که در حال حاضر نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بارش‌ها ممکن است به‌صورت نقطه‌ای باعث کاهش دما شود، زمانی که رطوبت در کشور بالا می‌رود، باعث افزایش مصرف برق شده و در این شرایط نیاز به صرفه‌جویی بیشتری داریم.

وزیر نیرو درباره وضعیت مصرف برق در تابستان امسال، گفت: اوج مصرف برق کشور در تابستانی که پشت سر گذاشتیم، حدود 69 هزار و 278 مگاوات بود، درحالی‌که تقاضای مصرف در سال گذشته 67 هزار مگاوات بوده است.

محرابیان ادامه داد: تقریباً نسبت به سال گذشته تقاضای مصرف برق 5 درصد افزایش پیدا کرده که نشانگر رشد مصرف در کشور است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

مصرف برق

علی اکبر محرابیان

وزیر نیرو این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
وزیر نیرو: 40 درصد مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کردند 2
وزیر نیرو: 40 درصد مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کردند 3