سه‌شنبه 28 فروردین 1403

وزیر ورزش: 500 پروژه ورزشی تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر ورزش: 500 پروژه ورزشی تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد

سنندج - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: برای بهره‌برداری بیش از 500 پروژه ورزشی تا پایان دولت هدف گذاری شده و اگر منابع مالی انها تامین شود تا پایان دولت به انجام می‌رسانیم.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران و پس از بهره‌برداری از سالن 6 هزار نفری سنندج اظهار داشت: 6 سالن سرپوشیده دیگر را به مرور به بهره‌برداری می‌رسانیم که ظرف یک یا دو ماه آینده سالن 6 هزار نفری شیراز هم آماده بهره‌برداری می‌شود و پس از آن سالن‌های مشهد، ساری، کرمانشاه، کرج و زاهدان آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: هنوز شهرهای بزرگی همچون مشهد، شیراز، کرج و ساری سالن‌های 6 هزار نفری سرپوشیده ندارند اما سنندج امروز صاحب چنین سالنی با استانداردهای روز شده است.

سلطانی‌فر افزود: سیاست توسعه فضای ورزشی و سخت‌افزاری را ما با این امید دنبال می‌کنیم که باور داریم استعدادهای مختلفی در مناطق محروم و استان‌های مختلف وجود دارد که با فراهم شدن این زیرساخت‌ها شرایط مناسبی برای جوانان و نوجوانان این مناطق در ورزش قهرمانی موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی در کشور افتتاح شد که پروژه‌های ورزشی آن 335 مورد بوده است، یادآور شد: 220 خانه ورزش روستایی به بهره‌برداری رسیده که اکنون تعداد این خانه‌ها به سه هزار و 500 مورد رسیده است و تلاش می‌کنیم این تعداد را به پنج هزار خانه برسانیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه احداث ضربتی زمین‌های مینی فوتبال چمن مصنوعی از استان‌های جنوبی کشور مثل بوشهر، خوزستان و فارس شروع شد، تاکید کرد: این زمین‌ها مساحت نصف زمین فوتبال را دارند که به صورت چمن مصنوعی هستند و دیگر نیاز به نگهداری و آبیاری نخواهند داشت و در مناطق محروم و روستایی آنها را اجرا می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوان گفت: تعداد این زمین‌های فوتبال امروز به مرز 2 هزار زمین رسیده که امیدواریم تا پایان دولت به 2 هزار و 500 زمین فوتبال برسد.

وی اضافه کرد: هفت طرح بزرگ داشتیم که استادیوم 15 هزار نفری سبزوار، استادیوم پنج هزار نفری نیشابور، استادیوم پنج هزار نفری ملایر، استادیوم 2 هزار نفری کازرون، هتل ورزش در استان گلستان و پیست اسکیت اراک طرح‌های مهم بود.

سلطانی‌فر یادآور شد: شاه بیت غزل این طرح‌ها هم سالن 6 هزار نفری سرپوشیده سنندج است این طرح از سال‌های دور آغاز شده بود اما عمده پیشرفت آن مربوط به سه سال اخیر و در دولت دوازدهم است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه نخستین سالن از این سالن‌ها در استان کردستان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این نوع سالن‌ها دو شهر اردبیل و ارومیه میزبان لیگ والیبال جهانی شدند از این پس استان کردستان هم می‌تواند میزبانی مسابقات جهانی در رشته‌های والیبال و بسکتبال، کشتی، ورزش‌های رزمی و هندبال باشد.

وی با بیان اینکه 10 سالن سرپوشیده با ظرفیت‌های چهار هزار و 500 نفر و 6 هزار نفری در کشور در حال اجرا است، افزود: ارزش اقتصادی سالن 6 هزار نفری سنندج بیش از 150 میلیارد تومان است و نزدیک به 75 میلیارد تومان در سال‌های گذشته برای این طرح هزینه شده است.

*س_برچسب‌ها_س*