جمعه 10 فروردین 1403

پارسال 641 ووشوکار اردبیلی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پارسال 641 ووشوکار اردبیلی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

اردبیل - ایرنا - رئیس هیات ووشو استان اردبیل گفت: سال گذشته 641 ووشوکار در مناطق مختلف این استان بیمه و سازماندهی شدند.

به گزارش ایرنا، هوشنگ افشار روز دوشنبه در مجمع سالیانه هیات ووشو استان اردبیل افزود: امیدواریم با شکست ویروس کرونا از امسال تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در رشته ورزشی ووشو افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ووشوکاران استان اردبیل در 13 سبک مختلف فعالیت می کنند، اظهارکرد: سبک های نان چوان، فانگ من چوان، شا اولین چون، ساندای نن شائولین و تالو از جمله آنها است.

او با اشاره به شهرستان های فعال در رشته ورزشی ووشو بیان کرد: در تمامی شهرستان های استان به غیر از مشگین شهر و کوثر ووشوکاران در خانه ووشو فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: تلاش می شود سالن ورزشی در حال احداث در شهرستان بیله سوار بعد از اتمام به عنوان خانه ووشو در اختیار ورزشکاران این رشته ورزشی قرار گیرد.

رئیس هیات ووشو استان اردبیل ادامه داد: پارسال با تشکیل کمیته های تای چی و پیرامید، اجرای طرح سفیران سلامت و برگزاری بیش از 20 برنامه مختلف تلاش شد علاوه بر همگانی کردن این رشته ورشی، جایگاه ووشو استان توسعه و ارتقاء یابد.

افشار برگزاری دوره های آموزشی با همکاری سبک های لی چوان، ساندا در 2 بخش آقایان و بانوان، برگزاری سه دوره مربیگری تخصصی عملی به صورت مجازی، برگزاری جشنواره ها و مسابقات استان و انعقاد تفاهم نامه را از جمله دیگر اقدامات هیات ووشو استان در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به شناسایی و غربالگری بیش از 30 ووشو کار در 2 بخش آقایان و بانوان گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی استان در تمامی رده های سنی با حضور 150 ووشو کار به صورت مجازی و اجرای پویش ورزش در خانه با حضور 300 ورزشکار از دیگر اقدامات این هیات بود.

وی افزود: پارسال ورزشکاران استان با حضور فعال در مسابقات مجازی در سطح کشور موفق شدند در مسابقات تای چی در بخش آقایان یک مدال طلا و یک مدال برنز کسب کنند.

*س_برچسب‌ها_س*