پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

پاساژ‌ها و مراکز اقتصادی به تجهیزات پایش تصویری مجهز شوند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پاساژ‌ها و مراکز اقتصادی به تجهیزات پایش تصویری مجهز شوند

استاندار تهران گفت: امنیت تهران، امنیت کشور است و رفع مشکلات نیازمند عزم، اراده و هم افزایی دستگاه‌ها است.

محسن منصوری در جلسه کمیسیون مقابله با سرقت با اشاره به لزوم تغییر رویکرد در حوزه مقابله با سرقت افزود: با فعالیت‌های سخت افزاری، گسترش ساختار و نیروی انسانی امکان حل مشکل وجود ندارد و جنس برخورد با سرقت باید نرم افزاری و از نوع پایش تصویری و... باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: اگر بپذیریم که بخشی از سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد توسط معتادین متجاهر صورت می‌گیرد در برخی از موضوعات، ظاهر مسئله متفاوت با سرقت است، اما برونداد آن اهمیت دارد که تاکید بر جمع آوری معتادین متجاهر در این زمینه قرار می‌گیرد که به فرمانداران و شهرداران تاکید شده که مسئله معتادین متجاهر به طور کامل حل شود.

منصوری سپس گفت: پیش بینی می‌شود 25 هزار معتاد متجاهر در استان تهران داشته باشیم که اکنون 20 هزار ظرفیت نگهداری ایجاد شده و 17 هزار نفر نیز در مراکز نگهداری می‌شوند، ضمن اینکه کمتر از سه ماه دیگر 6 هزار ظرفیت جدید ایجاد می‌شود و شهرستان‌ها نیز به اندازه ظرفیت خود پیگیر موضوع هستند.

وی با اشاره به لزوم مسئول سازی در زمینه مقابله با سرقت ادامه داد: مبارزه و مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و لزوم اختصاص پارکینگ در کمیسیون ماده 100 باید مورد توجه قرار گیرد و در مسئله پایش تصویری باید تسلط ایجاد کنیم تا مجرم نگران باشد و اجازه تخلف نداشته باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: تجهیز پاساژها، مراکز تجاری و بنگاه‌های اقتصادی به امکانات پایش تصویری و دوربین باید در قواعد شهرسازی به عنوان الزام مد نظر قرار گیرد.

منصوری تصریح کرد: برخورد جدی با سرقت و تشکیل پرونده ویژه برای آن ضروری است، همچنین شهرداران و فرمانداران در تامین زیرساخت‌های حوزه امنیتی بایستی از ظرفیت خیرین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری