جمعه 31 فروردین 1403

پاسخ ایران به ماشه بدون گلوله ترامپ

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پاسخ ایران به ماشه بدون گلوله ترامپ

ترامپ ماشه ای بدون گلوله کشیده که بگوید سر حرف خود هست، به زودی در مهرماه امسال، با 17 شرکت E&P ایرانی، به صورت کنسرسیوم‌هایی قراردادهایی به منظور تولید یک میلیون بشکه نفت جدید امضا خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم امضای 13 قرارداد ازدیاد برداشت از میادین نفتی با دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: در 9 قرارداد پیشین که بین شرکت ملی نفت و دانشگاه‌ها تعریف شده بود، شاهد عملکرد قابل قبولی بودیم که این موضوع باعث شد وزارت نفت گام دوم برای همکاری با دانشگاه‌ها را بردارد.

وی افزود: دانشگاه‌های کشور با سرعت قابل قبولی در حال تبدیل شدن از دانشگاه‌های سطح یک و 2 به دانشگاه‌های سطح 3 و 4 هستند که پیوند بین دانشگاه و صنعت نفت می‌تواند به این موضوع کمک کند.

آقامحمدی با بیان اینکه "می‌توانیم خیابان انقلاب به آزادی را به یک مرجع علم و فناوری در کشور تبدیل کنیم"، گفت: در حوزه صنعت نفت باید در تمامی گرایش‌ها و رشته‌ها برای پیشبرد اهداف و بهبود عملکرد از توان علمی کشور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

*س_سند راهبردی ایران و چین شکست بی‌نظیری را برای امریکا رقم خواهد زد_س*

وی ادامه داد: به دلیل اشتباه برداشت از ماهیت نفت، به سمت فروش نفت به صورت خام و استفاده در بودجه جاری کشور رفتیم که باید این روند اصلاح شود، نفت همچنان قرار است در اقتصاد جایگاه مهمی داشته باشد و تصمیم بر آن است که تولید نفت به 8.5 میلیون بشکه در روز برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقشه‌های ترامپ برای آسیب زدن به ملت ایران گفت: این فرد ماشیه ای بدون گلوله کشیده که بگوید سر حرف خود هست.

وی افزود: به زودی در مهرماه امسال، با 17 شرکت E&P ایرانی، به صورت کنسرسیوم‌هایی قراردادهایی به منظور تولید یک میلیون بشکه نفت جدید امضا خواهد شد.

منبع: تسنیم