پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پایان کار یک ستاره - از اشک شکست تا گریه صعود / خداحافظی سون هیونگ مین با ماسک لعنتی (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پایان کار یک ستاره - از اشک شکست تا گریه صعود / خداحافظی سون هیونگ مین با ماسک لعنتی (عکس)

با شکست کره جنوبی مقابل برزیل کار برای سون هیونگ مین، ستاره باشگاه تاتنهام در جام جهانی به پایان رسید و صحنه‌های ماندگار او در قطر با ماسک ویژه‌اش در تاریخ فوتبال ثبت خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، سون هیونگ مین پس از بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر بین کره و برزیل که در ورزشگاه 974 دوحه قطر برگزار شد جام جهانی را ترک کرد. تصاویر بازی سون با محافظ صورت ویژه‌اش در این جام ماندگار خواهد بود.

پیش از جام جهانی نگرانی‌های زیادی در خصوص سون، کاپیتان کره جنوبی وجود داشت. او در اوایل ماه گذشته هنگام بازی با تیمش در لیگ قهرمانان اروپا بر اثر برخورد شدید با مدافع حریف دچار شکستگی از ناحیه صورت شد و حدود سه هفته قبل از افتتاحیه جام جهانی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

سون هیونگ مین، به جام جهانی رسید اما کاپیتان تیم ملی کره در حالی بازی‌ها را آغاز کرد که زخم هایش به طور کامل التیام نیافته بود و مجبور شد با ماسک ویژه بر صورتش به میدان برود. او با اراده قوی و احساس مسئولیتش در هر سه بازی گروهی و مرحله یک هشتم نهایی در حالی که برای محافظت از صورتش ماسک مشکی بر چهره داشت، به صورت کامل بازی کرد.

سون در بازی با برزیل که تیمش در نیمه دوم برای جبران می‌جنگید چند بار ماسک محافظش را از صورتش در آورد و به نظر می‌رسید با این محافظ راحت نیست و می‌خواست با آزادی بیشتر در زنین بجنگد و سر بزند.

سون نقش پررنگی برای صعود کره به یک هشتم داشت و در بازی پایانی مرحله گروهی مقابل پرتغال با یک پاس گل استثنایی زمینه‌ساز صعود تیمش شد.

سون در مرحله گروهی پس از باخت به غنا به دلیل ناراحتی گریه کرد و پس از بازی با پرتغال اشک شوق ریخت. کاپیتان کره پس از بازی با برزیل و شکست چهار گله تیمش به سمت هواداران‌شان رفت و به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

با این حال با مصاف کره با برزیل مدعی رویای این تیم آسیایی برای ادامه جاه‌طلبی در قطر به پایان رسید و همچنین کار برای سون، ستاره تیم ملی کره هم در این تورنمنت تمام شد. سون هیونگ مین حالا باید خود را برای چهارمین جام جهانی خود آماده کند. او چهار سال دیگر 34 ساله می شود، اما پیشبینی می‌شود که می‌تواند در 2026 هم نقش موثری داشته باشد.

پایان کار یک ستاره - از اشک شکست تا گریه صعود / خداحافظی سون هیونگ مین با ماسک لعنتی (عکس) 2
پایان کار یک ستاره - از اشک شکست تا گریه صعود / خداحافظی سون هیونگ مین با ماسک لعنتی (عکس) 3
پایان کار یک ستاره - از اشک شکست تا گریه صعود / خداحافظی سون هیونگ مین با ماسک لعنتی (عکس) 4