جمعه 31 فروردین 1403

پایتخت بهار نارنج ایران در مسیر توسعه / بازگشت 18 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در بابل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پایتخت بهار نارنج ایران در مسیر توسعه / بازگشت 18 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در بابل

ساری - ایرنا - افزایش اعتبارات عمرانی، ایجاد 428 شغل درحوزه صنعت، ارائه تسهیلات 250 میلیارد تومانی رونق تولید، تسریع درتکمیل ورزشگاه چند منظوره بخش گتاب و تعیین دفتر برای پارک و علم و فناوری از جمله دستاوردهای درخشان یکساله دولت مردمی در شهرستان بابل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه یکساله شدن دولت سیزدهم؛ طبق بررسی های میدانی و اظهارات رسمی فرماندار بابل، اکنون بهترین فرصت ها برای دستیابی به جایگاه واقعی این شهرستان که به پایتخت بهار نارنج ایران که در فصل بهار باشکوفه درختان نارنج و سرمستی طبیعت و انسان ها از آن شهره است، با تخصیص اعتبارات و تسریع در رفع مشکلات زیرساختی این شهرستان فراهم شده است.

افزایش اعتبارات اقتصادی و عمرانی مهم‌ترین گواه توجه و رویکرد مطلوب دولت آیت الله رئیسی در یکسال اخیر در تکمیل زیرساخت های بزرگترین شهرستان این استان است که به اعتقاد مسوولان این تحول بنیادین با تخصیص یکهزار و 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به مازندران به شهرستان بابل در تمامی طرح‌های عمرانی و در دست ساخت این دیار ملموس و عینیت دارد.

به باور صاحبنظران، شهرستان بابل با وجود ظرفیت های متعدد در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی متاسفانه تا قبل از دولت سیزدهم به لحاظ زیرساختی با مشکل جدی مواجه بوده تا این که با طلوع دولت مردمی سیزدهم و با اتخاذ راهبردهای اصولی و توجه اساسی به زیرساخت‌ها شده است.

در این ارتباط معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جلسات رفع موانع تولید با حضور میدانی مسوولان ارشد استان و شهرستان در ماه‌های گذشته در بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی راکد و نیمه فعال بابل برگزار شد که نتیجه آن بازگشت 18 واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید و تکمیل فرایند تولید 100 درصدی در 40 واحد نیمه فعال این شهرستان با پرداخت 250 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 428 نفر بوده است.

قاسم عزیززاده گرجی، تسریع در تکمیل ورزشگاه چندمنظوره بخش گتاب بابل را یکی دیگر از دستاوردهای ماندگار دولت در یکسال اخیر برشمرد و گفت: با اعتبارات تخصیصی از سفر هیات دولت به مازندران، تکمیل سالن ورزشی چند منظوره و نیمه‌تمام بخش گتاب در جنوب این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان این که، این سالن تنها سالن ورزشی چند منظوره بخش گتاب است که عملیات اجرایی آن از سال 90 آغاز شد، ولی به علت نبود اعتبارات لازم متوقف مانده بود، ادامه داد: در سفر هیات دولت به مازندران 25 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح ورزشی مصوب شد که از این میزان 17 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

عزیززاده گرجی زیربنای سالن ورزشی چند منظوره بخش گتاب را یکهزار و 432 متر مربع اعلام کرد و افزود که این طرح ورزشی در حال حاضر حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی گره گشایی از ساخت این سالن را مطالبه بیش از یک دهه ای مردم گتاب برشمرد و گفت که با تخصیص اعتبار، کار تکمیل آن شروع شده است.

فرماندار بابل اضافه کرد: با توجه به این که این سالن ورزشی تنها سالن چند منظوره در بخش گتاب است، حدود 50 هزار نفر جمعیت این بخش از خدمات ورزشی این سالن بهره مند می شوند.

وی در ادامه گفت: باوجود نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در روند تولید و اشتغالزایی در بابل اما پارک علم و فناوری این شهرستان فاقد ساختمان بود که با تلاش مسوولان استانی و شهرستانی دفتر پارک علم و فناوری در مرکز شهر در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

معاون استاندار مازندران و فرمانداره ویژه بابل اجرای طرح های محرومیت زدایی، برق رسانی و آب و فاضلاب را از دیگر برنامه های کاری مهم دولت در بابل برشمرد و ادامه داد: با تخصیص یک هزار و 500 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری به مازندران به این شهرستان نویدبخش روزهای خوش در این منطقه از استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز 12 مرداد 1400 رای ملت را به آیت الله سید ابراهیم رئیسی تنفیذ کردند و رئیس جمهوری نیز 14 مرداد با سوگند در مجلس شورای اسلامی رسما فرمان و مسوولیت اجرایی کشور را بدست گرفتند.

شهرستان 540 هزار نفری بابل دارای 6 بخش و هفت شهر است.

برچسب‌ها

پرونده خبری

پایتخت بهار نارنج ایران در مسیر توسعه / بازگشت 18 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در بابل 2