شنبه 1 اردیبهشت 1403

320 پایگاه بسیج در شهرستان اردبیل در طرح سپهبد سلیمانی همکاری می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
320 پایگاه بسیج در شهرستان اردبیل در طرح سپهبد سلیمانی همکاری می‌کنند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از همکاری اعضای 320 پایگاه بسیج در اجرای طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای غربالگری شهروندان مرکز استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز جمعه در بازدید از روند اجرای طرح سپهبد سلیمانی و نشست با بسیجیان اردبیلی بیان کرد: 220 پایگاه برادران و 100 پایگاه خواهران در شهرستان اردبیل در طرح غربالگری سپهبد قاسم سلیمانی مشارکت دارند.

وی بیان کرد: بسیجیان به دلیل ارتباط حضوری و رو در رو با مردم و جایگاه شایسته ای که در بین مردم دارند، می توانند در راستای آموزش و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاثیرگذار باشند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: 350هزار نفر در اردبیل در قالب سردار سلیمانی در اردبیل غربالگری، بیماریابی، مراقبت و قرنطینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت شهرستان اردبیل غربالگری شده است، افزود: بسیجیان با شناسایی افراد مشکوک به کرونا نسبت به راهنمایی آنان برای قرنطینه در منزل و یا نقاهتگاه‌هایی که در سطح شهر دایر شده است، اقدام می‌کنند.

وی گفت: بسیجیان علاوه بر غربالگری، نسبت به ارائه آموزش های بهداشتی کرونا به شهروندان در منزل اقدام و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را آموزش می دهند.

بهنامجو اضافه کرد: با توجه به غربالگری‌های انجام گرفته و اجرای طرح‌های محدودیت کرونا میزان بستری در بیمارستان‌ها رو به کاهش بوده و هم اکنون حدود 430 بستری در بیمارستان ها وجود دارد.

او بیان کرد: با اینکه در حال حاضر وضعیت اردبیل قرمز است، ولی با اجرای موفق طرح‌ها وضعیت استان رو به نارنجی است.

وی مشارکت و همکاری مردم در اجرای موفق طرح‌های محدودیت کرونا و طرح سپهبد قاسم سلیمانی را در کاهش و کنترل این بیماری با اهمیت دانست.

استاندار اردبیل به نزدیکی شب یلدا اشاره کرد و خواستار پرهیز از همنشینی‌ها و حفظ و صیانت از سلامتی سالمندان خانواده شد.

*س_برچسب‌ها_س*