پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

26 پایگاه مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی در استان همدان فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
26 پایگاه مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی در استان همدان فعال است

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 26 پایگاه مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی با توجه به اعلام نتایج رتبه داوطلبان شرکت کننده کنکور سراسری، در این استان فعال است که به سه روش حضوری، تلفنی و مجازی به داوطلبان خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود نقوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ایرنا افزود: این پایگاه‌های مشاوره با هدف کمک به داوطلبان برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته دانشگاهی راه‌اندازی شده‌است.

وی اظهار داشت: انتخاب رشته در شکل گیری آینده شغلی و اجتماعی داوطلبان تاثیر زیادی دارد به همین دلیل داوطلب باید با بینش و شناخت کافی، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

نقوی تصریح کرد: مشاوران متخصص پایگاه‌های انتخاب رشته در سطح استان با شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش‌ها و قوانین انتخاب رشته، با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه مورد تایید سازمان سنجش و با کنترل تغییرات لحظه به لحظه سایت سنجش، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این ایام دانش آموزان و اولیا، مواظب فرصت طلبی برخی از افراد و موسسات سودجو باشند چرا که این مراکز با تبلیغات و راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته ضمن دریافت مبالغ هنگفت، سرنوشت تحصیلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خطاب به دانش آموزان منتخب کنکور و والدین آنها، توصیه کرد: با مراجعه به هر یک از 26 پایگاه انتخاب رشته در سطح شهرستان ها و مناطق وابسته به آموزش و پرورش استان، از مشاوره تحصیلی افراد متخصص استفاده کنند؛ چراکه این مراکز صرفا باهدف کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته صحیح راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: مشاوران متخصص پایگاه‌های انتخاب رشته در سطح استان همدان با شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش ها و قوانین انتخاب رشته، با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه مورد تایید سازمان سنجش و با کنترل تغییرات لحظه به لحظه سایت سنجش، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می کنند.

به گفته نقوی، انتخاب رشته دانشگاهی از 17 مرداد آغاز شده و تا 22 مردادماه ادامه دارد.

بیش از 31 هزار داوطلب استان همدان در آزمون سراسری سال 1401 شرکت کردند.

برچسب‌ها