جمعه 10 فروردین 1403

پخش زنده سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از شبکه «شما»

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
پخش زنده سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از شبکه «شما»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، اجراها به صورت زنده پخش حواهد شد و علاقمندان می‌توانند از طریق صدا و سیما مرکز کرمان و شبکه شما، صفحه جشنواره موسیقی نواحی در آپارات و صفحه اینستاگرام این جشنواره، اجراها را تماشا کنند که این پخش فراملی اجراها یکی از برجستگی‌های این دوره جشنواره است لذا تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردیم ضمن آنکه بستر...

"محمدرضا علیزاده" پیش از ظهر امروز 10 آبان‌ماه در نشست خبری با محوریت سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: با توجه به مصوبه شورای سیاست‌گذاری این جشنوراه در دو سال اخیر، مقرر شده است که این جشنواره در ایام هفته وحدت برگزار شود.

وی مدت زمان برگزاری این جشنواره را 4 شب اعلام کرد و افزود: این جشنواره از دهم تا سیزدهم آبان ماه با موضوع «دوبیتی‌خوانی» با اجرای هنرمندانی از مناطق مختلف ایران در کاروانسرای «وکیل» شهر کرمان برگزار می‌شود ضمن آنکه مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران امروز شنبه 10 آبان‌ماه از ساعت 19 در کاروانسرای وکیل با اجرای هنرمندانی از مناطق مختلف ایران به صورت آنلاین برگزار خواهد شد همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز سه‌شنبه 13 آبان ماه، ساعت 19 در همان مکان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: بعد از جشنواره داوزدهم مقرر شد جشنواره سیزدهم نیز در کرمان برگزار شود و با توجه به شیوع کرونا، از ابتدا پیش بینی های لازم برای برگزاری جشنواره به صورت مجازی صورت گرفت.

وی با بیان این مطلب که کرمان 5 سال متوالی میزبان این رویداد بزرگ هنری کشور است، تصریح کرد: در سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، اجراها به صورت زنده پخش حواهد شد و علاقمندان می‌توانند از طریق صدا و سیما مرکز کرمان و شبکه شما، صفحه جشنواره موسیقی نواحی در آپارات و صفحه اینستاگرام این جشنواره، اجراها را تماشا کنند که این پخش فراملی اجراها یکی از برجستگی‌های این دوره جشنواره است لذا تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردیم ضمن آنکه بستر لازم برای علاقمندان به موسیقی نواحی ساکن خارج از کشور نیز فراهم شده است.

علیزاده مستندسازی را یکی دیگر از نقاط قوت این دوره جشنواره موسیقی نواحی دانست و بیان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی از این جشنواره استفاده کنند و حضور فیزیکی مردم در این دوره از جشنواره غیرممکن بوده این در حالی است که هر ساله حدود 300 مهمان از سراسر کشور در استان کرمان داشتیم اما امسال حدود 40 مهمان داریم که حتی حضور این مهمانان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هیچ‌گونه ازدحامی صورت نگیرد.

وی خاطر نشان کرد: هرشب از ساعت 19 الی 21 از طریق شبکه‌های مجازی و صدا و سیمای مرکز استان و شبکه شما این رویداد به صورت زنده پخش حواهد شد.

انتهای پیام