یک‌شنبه 8 مهر 1403

پدافند غیرعامل کاشان نیازمند تفکر نوین و اقدام مطلوب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پدافند غیرعامل کاشان نیازمند تفکر نوین و اقدام مطلوب است

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: برای طرح‌های پدافند غیرعامل به یک تفکر نوین، شجاعت و از همه مهم‌تر اقدام مطلوب نیاز داریم تا ما را در برابر تهدیدهای احتمالی آماده و ایمن کند.

علی‌اکبر مرتضایی روز دوشنبه در نشست توجیهی طرح پدافند غیرعامل شهرستان کاشان، از اجرای اصول پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک تکلیف یاد کرد و افزود: وظیفه‌های ابلاغ شده در مورد این موضوع و اهمیت آن در حفاظت از دارایی‌های عمومی حکم می‌کند که این مهم همیشه در راس برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و تامین اعتبارها قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه مهم کاشان در امنیت منطقه بیان کرد: این شهرستان بزرگ با تهدیدهای گوناگونی در حوزه‌های مختلف روبه‌رو است که می‌طلبد با تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل و اجرای دقیق آن، ضمن ایجاد آمادگی پیش از بحران، از میزان خسارت‌ها در زمان وقوع حادثه‌ها کاسته شود.

فرماندار ویژه کاشان تاکید کرد: هماهنگی بین دستگاهی و آمادگی مقابله با بحران‌ها با امکانات و به‌روز رسانی دانش، امکانات و تجهیزات از سوی دستگاه‌های اجرایی در بحث پدافند غیرعامل در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: مسوولان وظیفه شرعی و قانونی دارند که برای حفظ اموال عمومی با بهره‌گیری از امکانات موجود در اجرای اصول پدافند غیرعامل با اولویت‌بندی، با وجود وضعیت حساس کاشان و تحریم‌های ناجوانمردانه جاری اقدام جدی انجام دهند.

مرتضایی یادآور شد: پدافند غیرعامل مجموع اقدام‌های دفاعی غیرمسلحانه که موجب افزایش قدرت بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدها و اقدام‌های خصمانه احتمالی را شامل می‌شود.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*