سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

پدیده‌های فرهنگی هنری میان عراق و ایران فرصتی منطقه‌ای است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پدیده‌های فرهنگی هنری میان عراق و ایران فرصتی منطقه‌ای است

اهواز - ایرنا - رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های هنری میان ایران و عراق گفت: نگاه ما به پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه، بیشتر تهدید محور است در حالی که یک نگرش فرصت‌محور ظرفیت‌های بیشتری به وجود آورده و اتفاقات بزرگتری را رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، محمد شهبازگهروئی روز پنج‌شنبه در آیین گشایش کارگاه مشترک هنرمندان ایران و عراق در حوزه هنری خوزستان اظهار داست: امیدواریم با برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های مشترک بتوانیم تولیدات فاخر و خوبی در این عرصه داشته باشیم و حرف و پیام خود را به صورت مشترک بیان کنیم. وی با اشاره به فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری درباره تعامل بین فعالان فرهنگی و هنری ایران و عراق و ظرفیت بالای عراق در جهان عرب، بر لزوم استمرار اینگونه برنامه‌ها تاکید کرد و اضافه کرد: برگزاری کارگاه مشترک میان هنرمندان ایرانی و عراقی حول یکی از فرصت‌ها و اشتراکات فرهنگی ما شکل گرفته و آن هم وجود شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است که سال گذشته ناجوانمردانه توسط شیطان بزرگ آمریکا به شهادت رسیدند.

رییس حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: امیدواریم این حمیت و همت بین ما باشد که چنین رویدادهایی ادامه پیدا کند و بابرنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های مشترک بتوانیم تولیدات فاخر و خوبی در این عرصه داشته باشیم و حرف و پیام خود را به صورت مشترک بیان کنیم. وی یاد آور شد: وقتی دشمن آمده دو عزیز ما را یک‌جا به شهادت رسانده است به این معناست که ما هم اگر می‌خواهیم موضع و عکس‌العملی داشته باشیم به صورت مشترک و در کنار هم باید پیام خود را برسانیم. به گزارش ایرنا در این کارگاه 2 روزه که به همت حوزه هنری خوزستان و با موضوع سبک زندگی شهدای مقاومت به ویژه حاج قاسم سیلمانی و ابومهدی المهندس برگزار شده، تعدادی از هنرمندان خوزستانی و عراقی با تخصص‌های عکاسی، فیلمبرداری، طراحی گرافیک و کلیپ‌سازی حضور دارند. این اقدام در راستای عمق‌بخشی به ارتباطات بین 2 ملت دوست و برادر ایران و عراق و با حضور هنرمندان کشور عراق و راهبری 2 تن از هنرمندان برجسته استان امین فلاحیان و میلاد امینی موحد برگزار شده و آثار جهت انتشار در فضای مجازی، رسانه‌های تصویری مثل صدا و سیما و شبکه‌های برون‌مرزی تولید می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*