جمعه 31 فروردین 1403

پربازدیدترین اخبار سیاسی 10 آبان ایسنا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
پربازدیدترین اخبار سیاسی 10 آبان ایسنا

اعمال محدودیت‌های جدید در 25 استان و 46 شهرستان برای مقابله با کرونا / ممنوعیت همه نوع صید ترال به مدت دو سال / مواضع احتمالی بایدن و ترامپ درباره روابط تهران - واشنگتن پس از پیروزی / انتصاب رئیس و اعضای شورای حقوقی دیوان محاسبات و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

محدودیت‌های جدید در 25 استان و 46 شهرستان اعمال می‌شود

به گزارش ایسنا، اعلام محدودیت‌های جدید در 25 استان و 46 شهرستان در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این جلسه با بیان اینکه این محدودیت ها از روز چهارشنبه تا جمعه بعد (10 روز) برای مراکز استان اعمال می‌شود، افزود: آن 43 شهرستان قبلی هم که برایشان محدودیت در نظر گرفته بودیم را مجددا تمدید کردیم. برای این 25 مرکز استان هم همانطور که گفتیم از روز چهارشنبه کار محدودسازی را آغاز می‌کنیم.

خبرهای دیگر در ارتباط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

مردم باید همکاری بیشتری با ستاد ملی کرونا داشته باشند

طرح تکمیلی بسیج برای مقابله با کرونا از 20 آبان آغاز می‌شود

خواهش می‌کنیم مردم در شرایط غیرضرور سفر نکنند

***

همه نوع صید ترال به مدت دو سال ممنوع می‌شود

دومین خبر پربازدید امروز درباره صید ترال بود.

در این رابطه معین الدین سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر جهاد همه نوع صید ترال در همه انواع و اقسام ارتفاع دریایی و همه انواع آبزیان را ممنوع کردند که قرار است از اول آذرماه اجرایی شود.

مواضع احتمالی بایدن و ترامپ درباره روابط تهران - واشنگتن پس از پیروزی

تحلیل یک اندیشکده انگلیسی درباره مواضع احتمالی جو بایدن و دونالد ترامپ درباره روابط تهران - واشنگتن پس از پیروزی هر یک در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

درتحلیل اندیشکده RUSI (مطالعات امنیتی و دفاعی انگلیس) آمده است: روابط ایران و آمریکا در یک بن‌بست قرار دارد. اعمال فشار واشنگتن برای از بین بردن توافق هسته‌ای با تلاش آن برای اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، آخرین شور و حرارت کارزار فشارحداکثری آمریکا علیه ایران بود. ایران با تشویق اروپا موضع «صبر استراتژیک» را اتخاذ کرده است که شامل عدم درگیر شدن یا واکنش دادن به اقدامات آمریکاست و گمان برده می‌شود که حداقل تا پایان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در هفته بعد به قوت خود باقی باشد.

با فریاد زدن زخم‌های مردم در تریبون‌ها مشکلی حل نمی‌شود

خبر بعدی، تاکید نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تدبیر مسئولانه و حرکت همدلانه برای حل مشکلات کشور بود.

اصغر سلیمیبا بیان اینکه دیگر وقت شعار دادن گذشته است و مردم انتظار تعامل و همفکری بین قوای سه گانه برای یافتن راهکارهایی عملیاتی به منظور حل مشکلات دارند، گفت: امروز انتظاری که از مجلس شورای اسلامی می‌رود این است که به دنبال راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات مردم باشد. تقریبا همه مردم مسائل و مشکلات کشور را می‌دانند و مسئولان نیز مشکلات را درک می‌کنند و لذا زمان شعار دادن گذشته است.

الان زمان گرو کشی سیاسی نیست

در همین ارتباط یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر مردم گرفتار باشند دیگر نمی گویند تقصیر این قوه است یا آن دیگری، بلکه آنها حاکمیت را مقصر می دانند.

سید حسین نقوی حسینی افزود: همان طور که به تازگی هم رهبر معظم انقلاب بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه قوا تاکید کردند ما هم می گوییم موقعیت گروکشی و دعوای سیاسی و تنش و درگیری نیست. همه باید متحد شوند دولت با تمام ارکان دو قوه‌ی دیگر جلسه مشترک داشته باشد تا از این طریق سه قوه بتوانند به هم کمک کنند؛ چراکه اگر مردم گرفتار باشند دیگر نمی گویند تقصیر این قوه است یا آن دیگری، بلکه آنها حاکمیت را مقصر می دانند.

رئیس و اعضای شورای حقوقی دیوان محاسبات کشور منصوب شدند

انتصاب رئیس و اعضای شورای حقوقی دیوان محاسبات کشور با حکم مهرداد بذرپاش هم از پرمخاطب ها بود.

طی احکام جداگانه از سوی مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور، علی کامیار دادستان به عنوان رئیس و علی اصغر عربیان، عبدالله صفایی نصب، مختار محمدی، بیوک مردانی، فاطمه بداغی، محمد صابری، محسن نجفی خواه به عنوان اعضای شورای حقوقی دیوان محاسبات کشور منصوب شدند.

گزینه مطلوب هند در کاخ سفید؛ «بایدن» یا «ترامپ»؟

تحلیل یک کارشناس مسائل شبه قاره درباره گزینه مطلوب هند در کاخ سفید نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

پیرمحمد ملازهی تصریح کرد: هند و آمریکا بر اساس یک استراتژی مشخصی با یکدیگر همکاری می کنند و بر اساس این نگاه راهبردی تعامل با یکدیگر را به پیش می برند. برای کشور هند فرق چندانی ندارد که یک فرد دموکرات و یا جمهوری خواه در کاخ سفید امور را در دست گیرد، بنابراین برای آنها تفاوت چندانی در ریاست جمهوری بایدن یا ترامپ وجود ندارد.

ایران و ترکیه نقشی غیرقابل انکار در صلح و ثبات منطقه دارند

خبر بعدی، پیام توییتری معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای ترکیه ای اش بود.

سید عباس عراقچی با اشاره به به نقش مهم ایران و ترکیه در صلح و ثبات منطقه، نوشت: در آنکارا مذاکراتی صریح و ثمربخش با سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه داشتم. ایران و ترکیه از مهمترین کشورها با نقشی غیرقابل انکار در صلح و ثبات منطقه هستند.

کلیپ سازی تیم رسانه‌ای محمد امامی از جلسات دادگاه!

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان پرونده بانک سرمایه به ریاست قاضی مسعودی مقام از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از این دادگاه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و درباره کلیپ‌های پخش شده از تیم رسانه‌ای امامی در فضای مجازی، گفت: چگونه جلسات دادگاه از طرف برخی افراد ضبط می‌شود، برداشت از مستندات این است که امامی سکانس‌های نمایشنامه‌ای که دیگران نوشته‌اند را اجرا می‌کند و آقایان دیگر آن را در قالب کلیپ بعد از دادگاه در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

ناکارآمدی در کنترل کرونا از عوامل منفی کارنامه ترامپ است

تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل مبنی بر ناکارآمدی در کنترل کرونا به عنوان یکی از عوامل منفی کارنامه ترامپ هم از پربازدید های بامداد امروز بود.

صباح زنگنه گفت: درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر انتخابات آمریکا اظهار کرد: قطعا کرونا تاثیر بزرگی بر روند انتخابات و نتیجه آن دارد به همین دلیل است که ترامپ نمایش ابتلایش به کرونا را بازی کرد تا به این شکل بخواهد به مردم بگوید اگر مبتلا شدید سریع خوب می‌شوید اما شاهد بودیم که در سطح جامعه و افکار عمومی چندان این مساله اثر نکرد و مردم آن را به عنوان نمایش تلقی کردند. کرونا ضربه شدیدی به اقتصاد و اعتبار و نقش آمریکا در جهان وارد کرده است و ناکارآمدی کل سیستم این کشور را نشان داد.

انتهای پیام