جمعه 31 فروردین 1403

پرتاب شانزدهم ماهواره‌های "استارلینک" با موفقیت انجام شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
پرتاب شانزدهم ماهواره‌های "استارلینک" با موفقیت انجام شد

شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) در راستای استقرار یک صورت فلکی از ماهواره‌های اینترنتی موسوم به "استارلینک"(Starlink) سه شنبه شانزدهمین پرتاب ماهواره‌های "استارلینک" را با موفقیت انجام داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی نت، این شرکت روز گذشته شانزدهمین گروه از ماهواره‌های استارلینک خود را سوار بر موشک فالکون 9 از پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب کرد و با این کار رکورد جدیدی از تعداد پرتاب را برای موشک فالکون 9 ثبت کرد چرا که این شرکت موشک فالکون 9 را برای هفتمین بار به فضا فرستاد. طی این ماموریت اسپیس ایکس 60 ماهواره دیگر را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

موشک فالکون 9 دقایقی پس از پرتاب قسمت اول موشک به زمین بازگشت و توانست به طور مستقیم روی سکوی فرود شرکت "اسپیس ایکس" که یک کشتی است، فرود آید. این سکوی فرود"البته من هنوز تو را دوست دارم"(Of Course I Still Love You) نامگذاری شده است.

این مأموریت بیست و سومین مأموریت سال 2020 این شرکت است. چند روز پیش ماهواره سنتینل -6 مایکل فرایلیچ سوار بر موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس از پایگاه نیروی هوایی وندربرگ اسپیس لانچ در کالیفرنیا به مدار پرتاب شد. سنتینل -6 حاصل همکاری ایالات متحده و اروپا است.

در اصل، پرتاب استارلینک نیز قرار بود تنها 10 ساعت پس از پرتاب ماهواره "سنتینل -6 مایکل فرایلیچ" انجام شود اما به دلیل مشکلات فنی و جوی، این پرتاب چند روز به تعویق افتاد تا سرانجام شب گذشته انجام شد.

انتهای پیام