پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

پرداخت وام بلاعوض 140 میلیون تومانی برای احداث مسکونی خانواده‌های دو معلول

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پرداخت وام بلاعوض 140 میلیون تومانی برای احداث مسکونی خانواده‌های دو معلول

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت وام بلاعوض 140 میلیون تومانی برای احداث مسکونی خانواده‌های دو معلول با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

*س_ رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت وام بلاعوض 140 میلیون تومانی برای احداث مسکونی خانواده‌های دو معلول با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد. _س* - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وحید قبادی‌دانا در مراسم واگذاری همزمان 2 هزار و 100 واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی گفت: این تعداد واحد مسکونی در 29 استان کشور به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی واگذار خواهد شد که از این تعداد 466 واحد به خانواده های که حداقل دو عضو معلول در خانواده دارند، واگذار می‌شود و 1634 واحد به سایر خانواده‌های تحت پوشش اعم از خانواده‌های دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: واحدهای اشاره شده در قالب برنامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و خیرین مسکن ساز احداث شده است. همچنین متوسط متراژ واحدهای مسکونی 75 در نظر گرفته شده است اعتبار این واحدها از منابع دولتی پیش‌بینی شده و با تسهیلات بانکی ارزان قیمت 20 تا 40 میلیون تومان ساخته شده است. همچنین برای خانواده‌های تحت پوشش از 10 تا 60 میلیون کمک بلاعوض بنابر شرایط پرداخت شده است.

قبادی دانا افزود: عملیات احداث واحدها در زمین‌های خانواده‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده است و از ابتدای تأسیس سازمان بهزیستی در 40 سال گذشته 126 هزار واحد مسکونی احداث و در اختیار خانواده‌های تحت پوشش قرار گرفته است که 90 هزار واحد آن از ابتدای فعالیت دولت یازدهم صورت گرفته است و 45 هزار واحد مسکونی در حال حاضر در دست احداث قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به امضاء قراردادها و تفاهمنامه‌ها با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در همین زمینه تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث 20 هزار واحد در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر امضاء شده است. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه برای احداث 5 هزار 252 واحد مسکونی در منطقه مرزمی انجام شده است که در حال احداث است. با بسیج سازندگی نیز قراردادی برای ساخت 5 هزار واحد در منطقه روستایی با اولویت مناطق روستایی سیل‌زده انجام شده است که در حال احداث است.

وی ادامه داد: همچنین با قرارگاه سازندگی خاتم برای احداث 15 هزار واحد تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسیده است که عملیات ساخت 1500 واحد مسکونی آغاز شده است. همچنین یک برنامه مشترکی از سال 94 با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان ملی مسکن و خیرین مسکن ساز برای احداث خانواده‌های دو معلول به بالا آغاز شد که در آن زمان حدود 14 هزار و 300 خانواده شناسایی شدند که از این تعداد 8700 واحد مسکونی شامل 4600 واحد در شهرها و 4100 واحد در روستاها تحویل شده است و 4 هزار واحد در دست اجرا قرار دارد و عملیات یک هزار و 300 واحد نیز هنوز آغاز نشده است.

قبادی دانا با اشاره به افزایش هزینه‌های ساخت مسکن خاطرنشان کرد: به دلیل این افزایش احداث برخی از پروژه‌ها متوقف شده است و برای رفع این مشکل جلسه‌ای در روزهای گذشته با حضور وزیر رفاه، ریاست بنیاد مستضعفان و ریاست ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد مسکن تشکیل شد و تسهیلات ویژه‌ای برای ادامه کار ایجاد شد که در همین ارتباط مبلغ بین 30 تا 140 میلیون تومان به عنوان وام بلاعوض بنابر شرایط پیشرفت فیزیکی واحدها در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در واقع مبلغ 140 میلیون تومان به عنوان وام بلاعوض از سوی شرکا برای یک هزار و 300 واحد مسکونی که هنوز آغاز نشده است قرار خواهد گرفته که مبلغ قابل توجهی برای مسکن‌های شهری است و در مجموع برای ساخت مسکن خانواده‌های دو معلول به بالا 550 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است که 310 میلیارد تومان هزینه شده است و 240 میلیارد تومان باقیمانده اختصاص پیدا خواهد کرد و انشاءالله تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از تمام واحدهای مسکونی خانواده‌های دو معلول و دو معلول به بالا باشیم.

جانباختن 133 مددجو در مراکز بهزیستی به دلیل ویروس کرونا / افزایش یارانه نگهداری معلولان در مراکز انتصابات جدید در سازمان بهزیستی کشور

انتهای پیام /