جمعه 31 فروردین 1403

2پرونده شکایت از رئیس جمهور به دادستانی ارسال شده است / کدام وزارتخانه‌ها بیشترین و کمترین شکایت را در کمیسیون اصل90 دارند؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
2پرونده شکایت از رئیس جمهور به دادستانی ارسال شده است / کدام وزارتخانه‌ها بیشترین و کمترین شکایت را در کمیسیون اصل90 دارند؟

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو پرونده شکایت از رئیس جمهور تشکیل شده است که به صورت شکایت به دادستان اعلام شده است گفت: یکی از پرونده های شکایت از رئیس جمهور درخصوص مداخلات ارزی است و پرونده دوم درباره بورس است که هر دو به دادستانی ارسال شده است.

«نصرالله پژمانفر»، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به پرونده های شکایت از دولت در این کمیسیون گفت: در کمیسیون اصل 90 ابتدا شکایاتی که به ارسال می شود را بررسی می کنیم تا مشخص شود این شکایت ها در حوزه طرز کار است یا نه؛ شکایت هایی که از شیوه کار است وارد فرآیند بررسی و رسیدگی می شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده های که مربوط به شیوه کار مسئولان اجرایی است به دو دسته تقسیم می شوند ادامه داد: برخی پرونده ها ممکن است نیاز به یک شفافیت داشته باشد که با انجام شفافیت و دریافت اطلاعات از مجموعه مورد شکایت به سرعت رسیدگی به آن پایان یابد.

رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه ممکن است پرونده ای پیچیده تر باشد به طوری که چندین جلد پرونده دیگر هم مرتبت با آن وجود داشته باشد عنوان کرد کرد: چنین پرونده هایی که دارای پیچیدگی بیشتری هستند ممکن است رسیدگی به آنها سالها طول بکشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه سعی می کنیم قبل از اتمام دولت آقای روحانی شکایات صورت گرفته درباره وزارتخانه ها و وزاری مختلف را بررسی کرده و به سرانجام برسانیم عنوان کرد: بنای ما این است که بررسی های لازم را در قبال مسئولیتی که وزرا نسبت به وزارتخانه خود دارند انجام داده تا اگر پرونده ای امکان مختومه شدن دارد آن را مختومه اعلام کنیم و اگر نیاز به ارسال به دستگاه قضایی دارد آن را ارجاع دهیم.

پژمانفر با اشاره به اینکه در حال حاضر دو پرونده شکایت از رئیس جمهور تشکیل شده است که به صورت شکایت به دادستان اعلام شده است عنوان کرد: یکی از پرونده های شکایت از رئیس جمهور درخصوص مداخلات ارزی است و پرونده دوم درباره بورس است که هر دو به دادستانی ارسال شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: شکایت دیگری هم از رئیس جمهور درباره مسکن به کمیسیون اصل 90 ارسال شده که در هفته جاری این پرونده را هم به دادستان منتقل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم قبل از تمام شدن دولت روحانی حق و مطالبه مردم درباره عملکرد وزار و مسئولان اجرایی را بررسی کنیم گفت: رسیدگی به این پرونده ها را تا قبل از اتمام کار دولت اولویت کار کمیسیون قرار دادیم.

رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بیشترین و کمترین شکایات از وزارتخانه های دولتی گفت: بیشترین شکایات ارسال شده به کمیسیون اصل 90 مربوط به وزارت نفت و کمترین آن مربوط به وزارت دفاع بوده که یک پرونده درباره موضوع حقوق سربازها بود که با همکاری وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه این پرونده به سرانجام رسید.

انتهای پیام /