جمعه 10 فروردین 1403

178 پروژه عمرانی و اقتصادی گنبدکاووس هفته دولت افتتاح می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
178 پروژه عمرانی و اقتصادی گنبدکاووس هفته دولت افتتاح می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس گفت: همزمان با هفته دولت (2 تا هشت شهریور) امسال 178 پروژه عمرانی، خدماتی، اقتصادی، تولیدی و اشتغالزا با صرف اعتبار پنج هزار و 33 میلیارد ریالی دولت و بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهدی دهرویه روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح گنبدکاووس در هفته دولت، 103 پروژه عمرانی و خدماتی با هزینه سه هزار و 560 میلیارد و 983 میلیون ریال و 75 پروژه اقتصادی، تولیدی و اشتغالزا با هزینه هزار 472 میلیارد و 532 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری در بخش‌های مختلف و توسط ادارات و نهادهای مختلف گنبدکاووس از جمله آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق، حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، گاز، جهادکشاورزی، بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، صنعت، معدن و تجارت، مخابرات و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است.

دهرویه بابیان اینکه طرح‌های قابل افتتاح حوزه اقتصادی نیز توسط بخش خصوصی و با کمک تسهیلات بانکی دولت انجام شده ادامه داد: با افتتاح مجموعه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی گنبدکاووس برای 795 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

فرماندار گنبدکاووس همچنین گفت: در هفته دولت امسال علاوه بر پروژه‌های افتتاحی، عملیات اجرایی 39 پروژه عمرانی با اعتبار پیش بینی شده 2 هزار و 392 میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی افزود: شروع عملیات اجرایی درمانگاه خاتم الانبیاء با اعتبار 700 میلیارد ریال، آغاز گازرسانی به سه روستا با اعتبار 200 میلیارد ریال و شروع عملیات اجرایی بوستان ویژه بانوان با اعتبار 120 میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

دهرویه، خط تولید مرغ گوشتی مادر، سلیوی نگهداری غلات، مجتمع خدماتی و رفاهی، سه حلقه چاه آب آشامیدنی و ساختمان پلیس راه آهن اینچه برون را از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح گنبدکاووس در هفته دولت اعلام کرد.

وی با تبریک در پیش بودن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: این هفته بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته و نیز عملکرد یکساله دولت مردمی آیت‌الله رییسی در قالب جهاد تبیین است.

گنبدکاووس با 411 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 72 کیلومتر مربع وسعت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها