پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

900 پروژه محرومیت‌زدا در خراسان جنوبی به مراحل پایانی رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
900 پروژه محرومیت‌زدا در خراسان جنوبی به مراحل پایانی رسید

بیرجند - ایرنا - مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: 920 پروژه کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه محرومیت‌زدا با کمک گروه‌های جهادی در سطح استان در حال اجرا بوده که حدود 900 پروژه به مراحل پایانی رسیده است.

مهدی هنری روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان خراسان جنوبی افزود: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در زمینه پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی اجرای 40 هزار پروژه عمرانی کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه بود که از سال 97 در کشور آغاز شد.

وی گفت: در اجرای این طرح 920 پروژه در استان خراسان جنوبی آغاز شد و از ابتدای امسال تاکنون بخش زیادی از این پروژه‌ها تکمیل و بهره‌برداری شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: این پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی، کمک خیران، بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی مربوط به سپاه تامین اعتبار و در مراحل اجرایی از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه با انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در سال 99 ایجاد گروه‌های جهادی تخصصی و تقویت و توسعه فرهنگ و تفکر جهادی بین مردم و اقشار مختلف، دستگاه‌های مردمی و اجرایی است.

هنری ادامه داد: از طرفی با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری خطاب به جهادگران و تاکید ایشان بر گسترش کمی جهادگران، گروه‌های جهادی و همچنین تبیدل گفتمان جهادی به گفتمان عمومی، با پیگیری‌هایی که از ابتدای سال انجام شد با دستگاه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را برای ایجاد گروه‌های جهادی تخصصی در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان دارای 12 هزار عضو بیمه شده است گفت: برای استفاده از ظرفیت این افراد درخصوص گروه‌های جهادی تخصصی در رسته‌های مختلف صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه منعقد شد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از اهداف ما این است که گروه‌های جهادی تخصصی را در رسته‌های صنعت ساختمان مانند جوشکاری، کاشی کاری، بنا، گچ کاری و برق کشی ساختمان تشکیل دهیم.

وی گفت: گروه‌های جهادی تخصصی صنعت ساختمان براساس میزان زمان به صورت هفتگی، ماهانه یا هر زمان که در توان گروه باشد، قادر به ارائه خدمات به مردم در مناطق مختلف خواهند بود.

هنری افزود: یکی دیگر از اهداف این تفاهم‌نامه، آموزش مهارتی جهادگران در حوزه‌های تخصصی صنعت ساختمان است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استادکاران ماهری در صنعت ساختمان داریم از ظرفیت آموزش میدانی و انتقال تجارب این افراد برای گروه‌های جهادی استفاده خواهیم کرد تا کیفیت فعالیت‌های جهادی را بالا ببریم.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ثبت گروه‌های جهادی در سامانه ملی اطلس جهانی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 570 گروه جهادی جغرافیا محور در این سامانه ثبت شده که نشان می‌دهد تعداد گروه‌های جهادی نسبت به سال قبل (350 گروه) افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: امید است با پیگیری و همکاری دستگاه‌های اجرایی حجم قابل توجهی در رشد گروه‌های جهادی به ویژه گروه‌های جهادی تخصصی داشته باشیم تا بتوان از ظرفیت حضور این گروه‌ها برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم بهره‌مند شویم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*