جمعه 10 فروردین 1403

14 پروژه ملی در حوزه راهسازی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
14 پروژه ملی در حوزه راهسازی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: 14 پروژه ملی به طول بیش از یک‌هزار کیلومتر در حوزه راه و شهرسازی در این استان در حال اجراست.

ابوالقاسم سلطانی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل احداث بزرگراه های اهر - تبریز، خواجه - ورزقان - سه راهی آقابابا، صوفیان - شبستر - سلماس و تبریز - اسپیران - آقابابا - خاوانا - مرز نوردوز، 4 خطه کردن مرند - جلفا و احداث باند دوم سراب - بستان آباد و اتصال آن به آزادراه تبریز - زنجان است.

وی اظهار داشت: احداث باند دوم سرچم - میانه، راه اصلی بناب - محمدیار - نقده، راه اصلی کنارگذر پل میانه، باند دوم مرند - ایواوغلی، باند دوم تبریز - بستان آباد، راه اصلی کنارگذر ایلخچی و پل معلم بناب و بهسازی راه اصلی جلفا - اصلاندوز - پارس آباد - بیله سوار از دیگر طرح های ملی این استان در حوزه راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: امسال پروژه های احداث باند دوم بزرگراه اهر - تبریز به طول 10 کیلومتر، باند دوم بزرگراه شبستر - تسوج به طول 10 کیلومتر، بزرگراه خواجه - ورزقان به طول 15 کیلومتر، بزرگراه تبریز - اسپیران به طول 12 کیلومتر و باند دوم بزرگراه مرند - جلفا به طول 4 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

سلطانی، ادامه داد: باند دوم مرند - ایواوغلی به طول 7 کیلومتر، آزادراه سهند - تبریز به طول 24 کیلومتر و قطعه دوم آزادراه تبریز - مرند به طول 33 کیلومتر (شوردرق) از دیگر طرح های ساخت و توسعه راه های استان است که تلاش می شود در سال جاری به بهره برداری برسند.

وی یادآوری کرد: در حوزه ریلی نیز طرح اتصال راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز (ایستگاه خاوران) به طول 44 کیلومتر به بهره برداری می رسد و بهره برداری از این پروژه باعث انتقال بخش عمده‌ای از حمل و نقل مسیر به بخش ریلی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی ترافیک در راه های استان در سال 1398، گفت: در سال گذشته طرح های بازگشایی باند دوم آزادراه تبریز - ارومیه به طول 31 کیلومتر و احداث باند دوم محور اهر - تبریز به طول 90 کیلومتر اجرا شد که 80 کیلومتر از این طرح به صورت 4 خطه و بخشی نیز راه اصلی است.

سلطانی، احداث باند دوم محور خواجه - ورزقان را از دیگر طرح های سال گذشته اعلام کرد و افزود: 35 کیلومتر از این مسیر زیر ترافیک رفته که بخشی به صورت 4 خطه و بخشی نیز راه اصلی است.

وی یادآوری کرد: در سال گذشته در راستای افزایش ایمنی ترافیک جاده های استان، باند دوم مسیر شبستر - سلماس نیز اجرا شد که 8 کیلومتر از سمت شبستر به تسوج 4 خطه است.

سلطانی، طرح های بازگشایی 4 کیلومتر از باند دوم سراب - بستان‌آباد، بهسازی و روکش 30 کیلومتر از راههای فرعی استان و بهسازی و آسفالت 120 کیلومتر از راههای روستایی را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد.

آذربایجان‌شرقی دارای 235 کیلومتر آزادراه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

*س_برچسب‌ها_س*