چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پزشکی که در دارالشفای امام مهربانی خادم زائران است / حرم امام رضا (ع)؛ امن ترین جای دنیا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پزشکی که در دارالشفای امام مهربانی خادم زائران است / حرم امام رضا (ع)؛ امن ترین جای دنیا

یک مدرس دانشگاه و متخصص زنان 10 سال است توفیق خادمی امام رضا (ع) را دارد و روز های خدمت به امام مهربانی را جزو عمرش حساب نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اینجا فرقی نمی‌کند از کدام دیار آمده‌ای، چقدر پول در حساب بانکی‌ات خوابیده، زشت هستی یا زیبا، دو کلاس سواد داری یا مدرک دکترایت در قاب روی دیوار خودنمایی می‌کند. در حرم کریمه اهل‌بیت (ع) فقط دلت را وزن می‌کنند و آخرین نسخه به روز رسانی شده ایمان، معرفت و خلوصت را تست می‌کنند. جفت و جور بودن همین‌ها کافی است تا تو را در محضر خود پذیرا باشند و دست کریمانه بر سرت بکشند.

به مناسبت شهادت امام رضا (ع) سراغ بانویی رفتیم که 10 سالی است خادم حرم رضوی است. سیده زهرا مرتضوی، مدرس دانشگاه و متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: 10 سال است که توفیق خادم افتخاری حرم امام رضا (ع) را دارم. وی ادامه داد: ارادت خاصی به امام رضا (ع) داشتم و دارم و هروقت دلم از دنیا می گیرد به حرم امام مهربانی پناه می آورم. مرتضوی افزود: کادر درمان، درد و رنج بیمار را می بینند، ما در بخش زایمان هستیم و شیرینی های خاص خودش را دارد اما چیزهایی در زمان تولد می بینیم که رنج آور است، هرچند بسیار محدود است اما هنوز وجود دارد. این کارشناس تصریح کرد: یک روز در مطب متوجه شدم بحث خادمی حرم امام رضا (ع) مطرح شد و مراجعه کنندگان می گفتند، علاقمندان می توانند به سایت مراجعه کنند و درخواست بدهند. مرتضوی گفت: به منشی مطب گفتم جزییات را از مراجعه کنندگان بپرس. وی ادامه داد: خلاصه شب که به منزل رفتم، اولین کار ثبت نام در سایت و درخواست خادمی حرم امام رضا (ع) بود. این کارشناس تاکید کرد: من فرم و مشخصات و مدارک را ارسال کردم و در دلم به امام رضا (ع) گفتم، بعد از حدود 3 سال با من تماس گرفتند و گفتند می توانید یک هفته در سال در دارالشفاء امام مهربانی میزبان زائران حرم امام رضا (ع) باشید. مرتضوی افزود: موضوع را با همسرم مطرح کردم و بسیار استقبال کرد و خلاصه الان حدود 10 سال خدمت می کنم. این خادم با بیان اینکه روزهای خدمتم به امام رضا (ع) جزو عمرم محسوب نمی شود، گفت: تمام سال برای روزهای خادمی ام در حرم امام مهربانی لحظه شماری می کنم. وی ادامه داد: رحمت، برکت، مهربانی در حرم رضوی موج می زند و هرکس بر مبنای ظرف وجودی و حاجتش از امام رضا (ع) روزی می گیرد. مرتضوی بیان کرد: امام رضا (ع) هیچ زائری را دست خالی بر نمی گرداند و من این را به چشم دیدم. این خادم افزود: هروقت از سختی های روزگار کم آوردید، به حرم امام رضا (ع) پناه ببرید که بهترین پناهگاه است و امام مهربانی گوش شنوای تمام حرف های شماست. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: علاقمندان به خادمی حرم امام رضا (ع) باید سایت خادمی امام را هر روز سر بزنید در روزهایی از سال این سایت باز می شود و می توانند ثبت نام کنید و درخواست خادمی دهید، امام با جان و دل پذیرای تمامی خادمین است. انتهای پیام /