پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پلیس: سالانه بیش از 100 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
پلیس: سالانه بیش از 100 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم

پلیس باید با تجهیزاتی که در اختیار دارد و با هوشمندی از مجرمان جلوتر باشد و باید بر جرایم و مجرمان تسلط اطلاعاتی داشته و از وقوع جرم پیشگیری کند.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه مردم از پلیس انتظار دارند، از وقوع جرم پیشگیری کنند، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما پیشگیری از جرم است و اگر جرمی رخ داد باید به سرعت پیگیری کرده و احقاق حق کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین اشتری فرمانده فراجا در اولین رویداد در حوزه ماموریت‌های پلیس آگاهی با موضوع کاربرد هوش مصنوعی (کشف علمی جرم با محوریت زیست سنجی فناورانه) و افتتاح مرکز نوآوری شرکت پژوهش و توسعه ناجی گفت: امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور ماموریت‌های متعدد و متنوعی دارد هیچ سازمانی را نداریم که به اندازه فراجا با مردم در ارتباط باشد.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما پیشگیری از جرم است و اگر جرمی رخ داد باید به سرعت پیگیری کرده و احقاق حق کنیم. ما حافظ جان و مال و ناموس مردم هستیم. به همین اندازه که تکنولوژی پیشرفت کرده، جرایم نیز پیچیده شده است یعنی جرایمی که امروز رخ می دهد با جرایم 10 سال پیش متفاوت است تصور ما از جرم در گذشته این بود که فرد مجرم باید از نظر فیزیکی شرایط خاصی داشته باشد اما آن روز افرادی که مرتکب جرم می شوند به عبارتی ظاهر باکلاسی دارند و از همه ظرفیت‌های تکنولوژی استفاده می کنند. پلیس باید با تجهیزاتی که در اختیار دارد و با هوشمندی از مجرمان جلوتر باشد و باید بر جرایم و مجرمان تسلط اطلاعاتی داشته و از وقوع جرم پیشگیری کند.

او ادامه داد: ما در دهه های گذشته این رشد را در پلیس دیده ایم و گام های خوبی برداشته شده است. از دو سال پیش نیز ما به سمت هوشمندسازی پلیس گام برداشتیم و باید این سرعت را بیشتر کنیم. امروز هم با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان در کشف علمی جرم گام بزرگی را برداشته ایم و مردم اثرات آن را خواهند دید.

وی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در کشف جرایم در پلیس آگاهی گفت: در برخی از کشفیات ما به دلیل محدودیت ها نتوانستیم اطلاع رسانی کنیم اما همکاران ما با استفاده از تجهیزات روز توانستند اقدامات خوبی را انجام دهند یک نمونه آن همین کشف سرقت بانک ملی در حدود یک ماه پیش بود. پلیس کار بزرگی را در کشف این سرقت انجام داد اگرچه کمتر به این موضوع پرداخته شد.

او با بیان اینکه در 80 درصد از جرایم ما یک سرنخ اولیه داشتیم، گفت: در سرقت از بانک ملی ما هیچ سرنخی نداشتیم اما پلیس با استفاده از تجهیزات و کارآگاهان حرفه ای این کار را پیش برد. امروز مردم از پلیس و حاکمیت تقاضا دارند با اشراف کامل از جرائم پیشگیری کند در همین راستا موسسه توسعه ناجی اقدامات خوبی را انجام داده است و در هفته فراجا از سایر اقدامات صورت گرفته رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده فراجا با اشاره به فعالیت پلیس در بحث دانش بنیانها گفت: ما در این حوزه هم در بخش برون سپاری بخشی از اقدامات به استارت آپ ها اقدامات خوبی انجام داده ایم و هم در همکاری با شرکت های دانش بنیان فعالیت خوبی داشته و از فناوری های روز استفاده می کنیم و در هر جایی لازم است که از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم حتما کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه انتظامی بیشترین خدمت را به مردم ارائه می دهد، گفت: بیش از 100 میلیون خدمت در سال به مردم ارائه می دهیم برای ارائه خدمات باید به روز بوده و سرعت و دقت بیشتری داشته باشیم هر چه به سمت استفاده از ظرفیت های جدید برویم در خدمت رسانی هم موفق تر خواهیم بود.

رئیس پلیس کشور گفت: انشالله با استفاده از تجهیزات نوین و فناوری های روز در بخش پیشگیری و کشف جرم اقدامات خوبی داشته باشیم و زیرساخت‌هایمان را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: برخی از روسای پلیس کشورهای پیشرفته اقدام سریع پلیس ایران در کشف سرقت بانک ملی را تحسین کرده و اعلام می کردند پلیس جمهوری اسلامی ایران نه فقط در کشور و منطقه بلکه در جهان به عنوان یک پلیس هوشمند مطرح شده است.

تماشاخانه

ببینید | یک جابجایی غول آسا / یک معمای قدیمی حل شد؛ چگونه 250 فیل سوار کامیون می‌شوند؟

پرده‌برداری از قاچاق سفره‌ماهی‌ها از ایران / این ماهی در خطر انقراض است (فیلم)

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
پلیس: سالانه بیش از 100 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم 2
پلیس: سالانه بیش از 100 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم 3
پلیس: سالانه بیش از 100 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم 4
پلیس: سالانه بیش از 100 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم 5