پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

پیامدهای ترسناک جانشینی کنکور با امتحان نهایی / متینی: این کار هیچ دلیلی ندارد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پیامدهای ترسناک جانشینی کنکور با امتحان نهایی / متینی: این کار هیچ دلیلی ندارد

یک کارشناس آموزشی و مشاور کنکور گفت:: به نظر من انجام این کار نشدنی است، ظاهرا کسانی که از افزایش تاثیرگذاری امتحان نهایی صحبت می‌کنند هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و نمی‌دانند اگر 60درصد قبولی در دانشگاه مربوط به امتحان نهایی باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد. اصلا سوال این است که چرا سهم امتحان نهایی را دقیقا 60درصد کردند؟ چرا 55 یا 65 نه؟ برای این کارشان هیچ دلیلی ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، مجید متینی گفت: می‌گویند که هدفشان ازاین کار این است که مثلا استرس دانش‌آموزان کم بشود درحالی که در عمل به هدف نمی‌رسند. در خرداد ماه به فاصله هر دو روز دانش‌آموز یک درس دوازدهم را امتحان می‌دهد که برای آن متن کتاب درسی را باید کاملا خوانده باشد و پاسخ آن را تشریحی بنویسد، این روند کاملا خلاف کنکور است.

او افزود: چگونه می‌خواهیم به یک دانش‌آموز بگوییم که آینده او با تصمیم یک عده‌ای در یک جلسه تغییر کرده است؟ دانش‌آموز رتبه زیر 100 کنکور داشتیم که موقع امتحان نهایی گریه می‌کرد.

این مشاور کنکور گفت: امتحان نهایی در یک بازه زمانی یک ماهه و امتحانات آن به صورت تک درس برگزار می‌شود که در مناطق مختلف به شکل‌های متفاوتی تصحیح می‌شود. من دانش‌آموزی در تهران داشتم که برای امتحان نهایی به شهرستان رفت و در آنجا بدون مطالعه معدل بالا آورد و از ایران رفت.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

237

کد خبر 1541631