جمعه 31 فروردین 1403

پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی شهادت دختران دانش‌آموز افغانستان

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی شهادت دختران دانش‌آموز افغانستان

ایرنا نوشت: رییس قوه قضاییه در پیامی وقوع انفجار تروریستی در کابل و شهادت و مجروحیت دهها تن از دانش‌آموزان دختر را به ملت شجاع و مقاوم افغانستان تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز شنبه در این پیام تصریح کرد: انفجار تروریستی در کابل و شهادت و مجروحیت دهها تن از دانش‌آموزان دختر را به ملت شجاع و مقاوم افغانستان تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: تصاویر و صحنه‌های دلخراش این حادثه دل هر انسان با وجدانی را به درد می‌آورد. هدف قرار دادن کودکان و نوجوانان معصوم آن‌هم در ماه مبارک رمضان کار درنده‌خویان بزدلی است که بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: مردم ایران در این حادثه دردناک عزادار و همدرد مردم افغانستان این همسایگان عزیز خود هستند. مبارزه بی‌وقفه با تروریسم و اشغالگری راه نجات ملتهای منطقه از این وضع تأسف‌بار است. از خداوند متعال صبر و اجر برای بازماندگان این حادثه غم‌انگیز مسألت می‌کنم و توفیق روزافزون ملت مؤمن و پر تلاش افغانستان را خواستارم.

بر اثر انفجار و اقدام تروریستی روز گذشته (شنبه) در مقابل مدرسه سیدالشهداء (ع) واقع در غرب کابل 55 نفر کشته و 151 تن زخمی شده اند که بیشتر آنان از دانش‌آموزان هستند.

47232

کد خبر 1513004