چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پیروزی سرخپوستان آمریکایی در یک مناقشه نفتی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پیروزی سرخپوستان آمریکایی در یک مناقشه نفتی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دادگاه منطقه واشنگتن دی سی،‌به دلیل مخاطرات زیست محیطی شب گذشته پروژه ساخت خط لوله انتقال نفت که از دشت‌های داکوتا عبور می‌کرد را تعطیل کرد.

این مسئله با توجه به آنکه روز یکشنبه هم یک پروژه مهم خط لوله دیگر در آمریکا لغو شده بود ضربه بزرگی به برنامه‌های کاخ سفید برای تقویت صنعت نفت این کشور به شمار می‌رود.

بر اساس حکم دادگاه، ارتش آمریکا در صدور مجوز برای ساخت خط لوله انتقال نفت که از دریاچه اوا در داکوتای جنوبی می‌گذرد قانون حفاظت از محیط زیست ملی آمریکا را نقض کرده است.

دادگاه حکم داده که شرکت انرژی ترنسفر که شرکت مجری و اپراتور این خط لوله به شمار می‌رود 30 روز وقت دارد تا تجهیزات خود را به طور کامل از منطقه داکوتای جنوبی تخلیه کند.

قرار بود این خط لوله با ظرفیت انتقال 570 هزار بشکه نفت در طول روز نفت میدان نفت شیل باکن در داکوتای جنوبی را به مناطق میانه غربی و سواحل خلیج در غرب این کشور برساند.

صدور چنین حکمی از سوی مراجع قضایی آمریکا در توقف اجرای یک پروژه خط لوله بسیار نادر است مگر اینکه شاهد نشت گسترده نفت از خطوط لوله باشیم.

شرکت انرژی ترانسفر می‌گوید به دنبال اقدامات قانونی و دولتی برای جلوگیری از جمع شدن این پروژه است.

انتهای پیام /

دادگاه داکوتا نفت سرخپوستان آمریکایی