پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

پیش‌بینی افزایش صادرات LPG ایران به 6 میلیون تن

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پیش‌بینی افزایش صادرات LPG ایران به 6 میلیون تن

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اس اند پی گلوبال، پیش‌بینی می‌شود ایران در سال 2022 معادل 6 میلیون تن LPG صادر کند و چین همچنان یکی از اصلی‌ترین مشتریان گاز ایران در بازار جهانی باشد.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در زمان دولت ترامپ اعمال شده بود برداشته شوند ممکن است شاهد افزایش این رقم هم باشیم.

این منابع گفته‌اند متناسب با ظرفیت موجود کشتی‌ها برای حمل گاز، ایران می‌تواند ماهانه 450 تا 530 هزار تن گاز صادر کند.

گفته می‌شود تولید LPG ایران در حال افزایش است اما مشکل اصلی در صادرات این حامل انرژی محدود بودن نفتکش‌هایی هستند که می‌توانند در بنادر ایران پهلو بگیرند. هم‌اکنون چین بزرگ‌ترین واردکننده LPG ایران است و پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 هم این روند ادامه پیدا کند.

یک منبع آگاه دیگر می‌گوید ایران در دسامبر سال 2021 برابر با 531 هزار تن، در ماه نوامبر 539 هزار تن، و در ماه اکتبر 363 هزار تن گاز صادر کرده است که این محموله‌ها شامل گازهای پروپان و بوتان نیز بوده‌اند.

گلوبال پلتز به نقل از منابع آگاه گفته بیشترین صادرات LPG ایران مربوط به سپتامبر سال 2021 با رقم 556 هزار تومان بوده است.

فعالان بازار می‌گویند بین ماه‌های جولای تا آگوست سال گذشته میلادی صادرات LPG ایران به بالاترین میزان 12 سال گذشته رسید و در حدود 500 هزار تن در ماه بوده است.

ایران در سال 2021 معادل 5.5 میلیون تومان LPG صادر کرد و برخی منابع آگاه می‌گویند که در سال 2022 ایران 5.6 میلیون تن LPG صادر خواهد کرد اما تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند امسال ایران 1.9 میلیون تن صادرات به LPG خود اضافه خواهد کرد. ایران همچنین می‌خواهد تولید گاز خود را روزانه 130 میلیون مترمکعب افزایش دهد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید علیرضا تنگسیری ارتش جمهوری اسلامی ایران چین گاز ال پی جی LPG صادرات میلیون کشتی بندر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است