جمعه 10 فروردین 1403

پیش بینی ورود 200 هزار زائر اربعین به سیستان و بلوچستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیش بینی ورود 200 هزار زائر اربعین به سیستان و بلوچستان

علیرضا مرحمتی گفت: طی دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا زائران کمی داشتیم اما امسال پیش بینی می‌شود بیش از 200 هزار زائر افغانستانی و پاکستانی وارد استان شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه دو مرز رسمی ریمدان و میرجاوه در بحث ورود زائران اربعین در نظر گرفته شده است بیان کرد: با زیرساخت های ساخته شده در مرز ریمدان و میرجاوه امیدواریم به خوبی بتوانیم از زائران اربعین مهمان نوازی کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون 50 هزار نفر در مرزهای استان تردد داشتند که از دو روز آینده این حجم افزایش پیدا خواهد کرد. معاون امنیتی و انتظامی استاندار ادامه داد: در مرز میرجاوه با توجه به زیرساخت های موجود آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربعین را داریم. مرحمتی خاطرنشان کرد: عمده مشکل ما در مرز ریمدان بود که با تعمیر مسیر و عریض کردن جاده، استقرار کانکس‌ها، نصب 14 گیت ورودی، ساخت 100 سرویس بهداشتی، اتصال کامل به اینترنت، تامین آب و برق آماده استقبال از زائران اربعین هستیم. وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در ایام اربعین نیروهای خود را در مرز ریمدان و میرجاوه مستقر می کنند تا در کمترین زمان در صورت بروز مشکلات احتمالی برطرف شود. معاون امنیتی و انتظامی استاندار با اشاره به این اینکه اهالی روستاهای مجاور مرز حتی اعلام آمادگی کردند تا منازل خود را در اختیار زائران قراردهند، تشریح کرد: امیدواریم به برکت مراسم اربعین کمترین مشکل در این ایام را داشته باشیم. وی گفت: مقرر شد با توافق های صورت گرفته مشابه آنچه در استان قدس رضوی مشابه آنچه در میرجاوه ساخته در ریمدان نیز احداث کند. انتهای پیام /