پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پیش‌بینی یک کارشناس از هفته سخت بازار سهام / شاخص به کدام سمت می‌رود؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پیش‌بینی یک کارشناس از هفته سخت بازار سهام / شاخص به کدام سمت می‌رود؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: در روزهای ابتدایی هفته حضور دکتر ظریف در مجلس و حواشی که ایجاد می‌شود نزول های شدیدی در بازار سرمایه خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاخص کل در هفته گذشته در مجموع با ریزشی حدودا 3 درصدی مواجه شد. این ریزش در حالی اتفاق افتاد که بازار یک روز را تعطیل پشت سر گذاشت. کاهش شاخص کل در 3 روز و افزایش 5 هزار واحدی در روز چهارشنبه در مجموع باعث شد شاخص کل 35 هزار واحد کاهش را تجربه کند.

علی حیدری کارشناس اقتصادی، در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص عوامل موثر بر بورس در هفته آتی گفت: احتمالا روز شنبه و یک شنبه بخاطر حضور دکتر ظریف در مجلس و حواشی که ایجاد می‌شود نزول های شدیدی در بازار سرمایه خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به تعطیلات پایان هفته جاری و این که عموما مردم از یکی دو روز قبل به پیشواز تعطیلات میروند، میتوان سه‌شنبه و چهارشنبه را هم تعطیل نسبی در نظر گرفت. یعنی در این دو روز احتمالا حرکت پولی زیادی در بازار نباشد. از طرفی اخبار مذاکرات هر لحظه میتواند بازار را به هر سمتی سوق بدهد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیر مذاکرات برجام اظهار کرد: به نظر می رسد هر لحظه خبر خوشایندی درمورد مذاکرات بیاید بازار وارد روند خوبی خواهد شد.

حیدری با اشاره به این که تزریق نقدینگی که در جلسه سران قوا مطرح شد در کوتاه مدت به بازار کمک میکند، گفت: تزریق نقدینگی اگر از صندوق توسعه ملی و با حمایت بانک مرکزی باشد در کوتاه مدت میتواند رشد بازار را رقم بزند. چرا که خود این خبر به معنای اثر تورمی و در نتیجه انتظار تورمی است. همین مسئله نیز باعث افزایش قیمت سهام، مثلا برای یک روز یا یک هفته خاص خواهد شد. اما پس از آن بازار سهام این خبر را نیز در خود هضم میکند و به همان روال قبلی خود بازمیگردد.

حیدری در پیشنهاد به سهامداران گفت: خوب است سهامداران خود را مجهز به علم روز کنندو همچنین به سهامداران تازه کار پیشنهاد میکنم که اصلا وارد این بازار نشوند. چرا که بازار سهام بازار حرفه ای ها است. بازار سهام در همه جای جهان توسط حقوقی‌ها مدیریت میشود. وی توصیه کرد اگر حقیقی‌ها تمایل به ورود به بازار دارند از طریق حقوقی‌ها وارد بازار شوند.

223229

کد خبر 1512392
پیش‌بینی یک کارشناس از هفته سخت بازار سهام / شاخص به کدام سمت می‌رود؟ 2