جمعه 10 فروردین 1403

پیش فروش بلیط تئاتر " پیکره کشی " به کارگردانی " هواس پلوک " در کرمانشاه آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیش فروش بلیط تئاتر " پیکره کشی " به کارگردانی " هواس پلوک " در کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس حوزه هنری استان کرمانشاه از پیش فروش بلیط تئاتر " پیکره کشی " به کارگردانی استاد " هواس پلوک " خبر داد و گفت: این نمایش از 30 مرداد لغایت هشتم شهریور در مجموعه تئاتر شهر میدان آزادگان ساعت 19 به نمایش در می آید.

«افشین آزادی» روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه علاقه مندان میتوانند از سایت gisheh7.ir نسبت به تهیه بلیط این نمایش ارزشمند اقدام کنند اظهار داشت: 25 نفر در نقشهای اصلی و فرعی نمایش پیکره کشی به ایفای نقش می پردازند.

وی از فعالیت و مشارکت بیش از 15 نفر به عنوان عوامل فنی، گروه موسیقی و گروه تولید و در مجموع بیش از 40 نفر در تولید و اجرای این اثر فاخر خبر داد و افزود: این اثر در راستای پیشبرد سند تحولی حوزه هنری استان کرمانشاه در افق 1403، با محوریت آئین و مرام پهلوانی و جوانمردی و بر اساس الگوهای زیست بوم کرمانشاه، نگارش و تولید شده است.

این اثر همچنین بمنظور ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه آداب و رسوم مردمان این دیار (کرمانشاه) در دوران معاصر و نیز بازنمایی تاریخی نقش استعمار انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم در ایجاد فقر و فلاکت و قحطی در سراسر ایران و نیز به دام انداختن جوانان شهر در دام اعتیاد، که با هوشیاری مذهبیون و پهلوانان شهر، این توطئه خنثی می شود؛ به روی صحنه می رود.

آزادی گفت: بجز 20 میلیون تومان هیچ پولی به گروه داده نشده و در حال رایزنی با سازمانها جهت حمایت در قالب خرید بلیط، چاپ و نصب بنر هستیم.

این نمایش را نویسنده، بازیگر، طراح و کارگردان پیشکسوت کرمانشاهی هواس پلوک کارگردانی و اجرا می کند که در کارنامه کاری خود نمایش های داخداران، چریکه واران، کتیبه ها، گور سنگی، رزم گرزه موش، در میانه ی میدان نبرد و بازی زاکان را روی صحنه برده است.

خلاصه ای از داستان پس از جنگ جهانی دوم و قحطی و مرگ سراسری که با توطئه استعمارگران دامن ایران را می گیرد در کرمانشاه نیز که این وضعیت دامنگیر مردمانش است، با خیانت والی آن و دست نشانده هایش، توطئه ای دیگر برای از بین بردن نیرو و هویت جوانان شهر شکل میگیرد.

آنان مردم شهر بخصوص جوانان را اسیر اعتیاد با تریاک میکنند و در ازای تحویل سوخته آن، حق الزحمه ای به افراد پرداخت میکنند. جوانان شهر غم نان داشتند و به دنبال سیر کردن شکمشان بودند تا از فقر و قحطی تلف نشوند، غافل از آنکه در دام اعتیاد می افتند و کم کم نیرو، جوانی و هویتشان از بین می رود.

مذهبیون و پهلوانان شهر این توطئه رو بر ملا میکنند و در صدد خنثی کردن آن، به جنگ با توطئه و استعمار می روند. این حوادث مصادف با ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان است.

برچسب‌ها

پیش فروش بلیط تئاتر " پیکره کشی " به کارگردانی " هواس پلوک " در کرمانشاه آغاز شد 2