شنبه 1 اردیبهشت 1403

چاپ تازه «دا» منتشر شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
چاپ تازه «دا» منتشر شد

انتشارات سوره مهر اعلام کرد کتاب «دا» دربردارنده خاطرات سیده زهرا حسینی که سیده اعظم حسینی آن را به نگارش درآورده، به چاپ صدوپنجاه‌ونهم رسید.

به گزارش ایسنا، ناشر این کتاب نوشته است: "راوی این کتاب در پرداخت خاطرات خود به گونه‌ای موضوعاتی چون روزهای آغازین جنگ، روزهای مقاومت در خرمشهر، روزهای اشغال شهر و همچنین ادامه زندگی در اردوگاه را مورد اشاره قرار داده است.

در این کتاب سیده زهرا حسینی خاطرات خود از روزهای مقاومت و روزهای پس از آن را با جزئی‌ترین موارد روایت می‌کند تا آن‌جا که این گونه جزئی‌نگری و بیان لحظه لحظه وقایع باعث شده تا بسیاری آن را رمان بنامند، حال آن‌که این کتاب سراسر خاطرات واقعی و حقیقی سیده زهرا از آن روزهاست.

راوی در آن روزها تنها 17 سال داشته و اهمیت این کتاب شاید در این باشد که وقایع جنگ ما برای اولین‌بار از زاویه دید یک دختر نوجوان روایت شده است؛ خاطراتی که راوی حدود 20 سال آن‌ها را در درون سینه خود همچون یک راز حفظ کرد و حرفی از آن نزد. در این کتاب ناگفته‌هایی از جنگ بیان شده که تاکنون کسی از آن‌ها حرف نزده و به همین دلیل هم مورد توجه رهبری قرار گرفت و بر آن تقریظ نوشتند."

انتهای پیام