پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

چند نفر تاسوعا و عاشورای امسال در تهران خون اهدا کردند؟ + جزئیات

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چند نفر تاسوعا و عاشورای امسال در تهران خون اهدا کردند؟ + جزئیات

تهران - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی (16و 17 مرداد ماه جاری) چهار هزار و 54 نفر از عزاداران حسینی در تهران در قالب طرح نذرخون، به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن خون اهدا کردند.

محمدرضا مهدی زاده روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در تهران در مجموع 5 هزار و 116 نفر برای اهدای خون به مراکزانتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و 54 نفر شرایط اهدای خون را داشتند و موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد اهدا کننده خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در تهران هزار و 654 نفر اهدا کننده مستمر (با سابقه حداقل دوبار اهدای خون در سال) و 219 نفر از بانوان بودند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: میزان اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته (1400) در همین ایام 19.38 افزیش داشته است و این نشان از حس نوع دوستی مردم برای کمک به بیماران نیازمند به خون است.

مهدی زاده خاطر نشان کرد: امسال هم همانند سال‌های گذشته طرح اهدای نذر خون را داریم و این طرح از ابتدای محرم ماه محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد و مردم نوع‌دوست، برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن می‌توانند در این مدت اقدام کنند.

وی ادامه داد: پویش اهدای خون امسال در محرم و صفر با شعار «ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه» و «خون، بهای عشق است» که برگرفته از فرهنگ حسینی مانند سال‌های گذشته برقرار است.

متاسفانه تمایل و استقبال جوانان برای اهدای خون کم است؛ بنابراین از جوانان می‌خواهیم که بیشتر در این فعالیت اجتماعی و انسان‌دوستانه وارد شوند و برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن اقدام کنند

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: هموطنانی که قصد اهدای خون دارند بهتر است که در طول ماه‌های محرم و صفر اقدام به اهدای خون کنند زیرا نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و اهدای خون باید به صورت مستمر و مکرر انجام شود تا بتوانیم سطح ذخایر خون را حفظ کنیم و مشکلی در تامین خون نداشته باشیم.

مهدی زاده تصریح کرد: همه افراد می‌توانند اهداکننده خون باشند و از اهدای خون استقبال کنند ولی لازم است از جوانان و بانوان بیشتر بخواهیم که برای اهدای خون اقدام کنند زیرا این دو قشر در زمینه اهدای خون تاثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تمایل و استقبال جوانان برای اهدای خون کم است؛ بنابراین از جوانان می‌خواهیم که بیشتر در این فعالیت اجتماعی و انسان‌دوستانه وارد شوند و برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: همچنین بانوان هم به دلیل اینکه تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی در جامعه و خانواده دارند، می توانند به عنوان الگوهای مناسب و مروج‌های خوب برای ترویج فرهنگ اهدای خون باشند.

امیدواریم با وجود استقبال خوب مردم و عزادارن حسینی، بتوانیم سطح ذخایر خون را که در چند هفته گذشته به دلیل شیوع مجدد کرونا در جامعه رو به کاهش گذاشته است، جبران کنیم و شاهد کاهش ذخایر خون نباشیم و بتوانیم به راحتی سطح ذخایر خون را تامین کنیم

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از زمان شیوع کرونا، همه مراکز انتقال خون در سراسر کشور و همینطور استان تهران دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و مراکز اهدای خون یکی از سالم‌ترین مراکز محسوب می‌شود؛ بنابراین اهداکنندگان خون با اطمینان خاطر به این مراکز مراجعه کنند و به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن، خون اهدا کنند.

برچسب‌ها

چند نفر تاسوعا و عاشورای امسال در تهران خون اهدا کردند؟ + جزئیات 2