جمعه 10 فروردین 1403

چهار بازیکن باید بروند / خانه‌ای که جارو نشده؛ بارسلونا 2 هفته وقت دارد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
چهار بازیکن باید بروند / خانه‌ای که جارو نشده؛ بارسلونا 2 هفته وقت دارد

کار بارسلونا در نقل و انتقالات تمام نشده و قصد جذب سه بازیکن دیگر را هم دارد ولی قبل از هر چیز، مدیران باشگاه باید تکلیف خروجی های خود را مشخص کنند.

به گزارش "ورزش سه"، هیچکس نمی تواند عملکرد مدیران بارسلونا در نقل و انتقالات تابستانی را زیر سوال ببرد. بدون شک بارسا تا به اینجا با جذب روبرت لواندفسکی، رافینیا، ژول کُنده، فرانک کسیه، پابلو توره و آندریاس کریستنسن، توانسته کار بزرگی انجام دهد؛ ضمن اینکه قرارداد عثمان دمبله و سرجی روبرتو نیز تمدید شد. با این حال و به فاصله دو هفته تا پایان نقل و انتقالات، بارسا هنوز کارهای انجام نشده زیادی دارد. بارسلونا هنوز تیم نهایی خود برای فصل 23-2022 را نبسته و زمان زیادی هم برای این کار ندارد.

بارسلونا همچنان به دنبال جذب چند بازیکن است. کادر فنی و مدیران بارسا معتقدند که تیم نیاز به دو یا سه بازیکن دیگر دارد و می تواند نقل و انقالات تابستانی را با هشت یا 9 خرید به اتمام برساند. برای جذب بازیکنان جدید و نیز ثبت قرارداد کُنده اما بیش از هر چیز بارسلونا به فروش یا انتقال قرضی چند بازیکن خود نیاز دارد.

خریدها

بارسلونا جذب دو مدافع کناری چپ و راست را هدف قرار داده است. برای دفاع چپ توافق کامل با مارکوس آلونسو صورت گرفته و چلسی نیز با فروش این بازیکن موافق است اما بارسلونا تا زمانی که از ثبت قرارداد او مطمئن نشود، انتقال او را رسمی نخواهد کرد. این مشکل می تواند در یک هفته پیش رو حل شود

برای دفاع راست اما هنوز مشخص نیست که بارسلونا چه برنامه ای دارد. ژاوی روی سرجینیو دِست حساب نمی کند و این بازیکن آمریکایی می داند که باید به دنبال تیمی دیگر باشد. استفاده از رونالد آرائوخو و ژول کُنده در دفاع راست نیز منطقی نیست و تنها زمانی که ضروری باشد، این دو بازیکن به دفاع راست خواهند رفت. سرجی روبرتو تنها بازیکن قابل اعتماد ژاوی برای این منطقه است ولی مربی کاتالان به یک بازیکن خوب دیگر هم نیاز دارد.

بارسلونا همچنین قصد جذب برناردو سیلوا، ستاره پرتغالی سیتی، را هم دارد که بدون شک جذاب‌ترین خرید این باشگاه پس از روبرت لواندوفسکی خواهد بود. این انتقال اما ساده نیست چرا که سیتی برای فروش برناردو 100 میلیون یورو می خواهد. احتمالا تا روز پایانی نقل و انتقالات مشخص نخواهد شد که برناردو به بارسا منتقل می شود یا خیر.

خروجی ها

هدف این است که حداقل چهار بازیکن از بارسلونا بروند و البته این یک پروسه ساده نخواهد بود. ساموئل اومتیتی، مارتین برایثویت، سرجینیو دِست و ممفیس دیپای، بازیکنانی هستند که بارسا امیدوار است در دو هفته آینده راهی تیمی دیگر شوند. در این بین تنها احتمال جدایی دیپای بالاست و او با یوونتوس به توافق نهایی رسیده است. با جدایی دیپای، مشکل ثبت قرارداد کُنده نیز حل خواهد شد. برای اومتیتی همیشه مصدوم هیچ پیشنهادی نرسیده است. برایثویت پیشنهاد دارد ولی قبل از جدایی می خواهد دستمزد دو سال باقیمانده از قراردادش را نیز دریافت کند. بارسا با این خواسته مخالفت است و شاید قرارداد او را یکطرفه فسخ کند.

اِزرا عبده و اَلخاندرو بالده، دو بازیکن جوان بارسا، نیز در ایده های ژاوی جایی ندارند و باشگاه پیشنهادات برای این دو را بررسی خواهد کرد. در دو هفته پیش رو همچنین ممکن است شاهد جدایی پی‌یر امریک اوبامیانگ هم باشیم. ژاوی با جدایی او مخالف است ولی ستاره گابنی که از چلسی پیشنهادی جدی دارد، هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته و بعید نیست او هم مثل دیپای از بارسلونا برود.

بارسلونا مثل خانه‌ای جارو نشده است و با ادامه این شرایط، نه جذب بازیکن جدید میسر خواهد بود و نه ثبت قرارداد کُنده. اکنون باید دید خوان لاپورتا و تیم مدیریت ورزشی بارسا در دو هفته پیش رو چه خواهند کرد.

چهار بازیکن باید بروند / خانه‌ای که جارو نشده؛ بارسلونا 2 هفته وقت دارد 2
چهار بازیکن باید بروند / خانه‌ای که جارو نشده؛ بارسلونا 2 هفته وقت دارد 3
چهار بازیکن باید بروند / خانه‌ای که جارو نشده؛ بارسلونا 2 هفته وقت دارد 4
چهار بازیکن باید بروند / خانه‌ای که جارو نشده؛ بارسلونا 2 هفته وقت دارد 5
چهار بازیکن باید بروند / خانه‌ای که جارو نشده؛ بارسلونا 2 هفته وقت دارد 6
چهار بازیکن باید بروند / خانه‌ای که جارو نشده؛ بارسلونا 2 هفته وقت دارد 7