یک‌شنبه 8 مهر 1403

چهار فقره آتش‌سوزی در دیر و عسلویه بوشهر مهار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار فقره آتش‌سوزی در دیر و عسلویه بوشهر مهار شد

بوشهر - ایرنا - چهار فقره آتش‌سوزی در سه روز اخیر در شهرستان‌های دیر و عسلویه رخ داد که با حضور بموقع آتش‌نشان این آتش‌ها بطور کامل خاموش شد.

مسئول روابط عمومی شهرداری بندر دیر استان بوشهر گفت: آتش‌سوزی درختان کهور در ورودی شرقی این شهر پس از پنج ساعت تلاش ماموران آتش‌نشانی مهار شد.

محمد انوبیده روز دوشنبه افزود: ساعت هفت صبح درتماس‌های مکرر شهروندان با سامانه 125 گزارش آتش‌سوزی در ورودی شرقی بندر دیر اطلاع رسانی شد. وی اظهارداشت: فرماندهی عملیات آتش نشانی شهرداری بندر دیر با تجهیز و آمادگی 3 اکیپ چهار نفره از آتش‌نشانان ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام که پس از رسیدن اقدام به مهار آتش کردند. انوبیده گفت: در این حادثه که علت اصلی آن در دست بررسی است نزدیک به یک هکتار از انواع درخت‌های بیشه طعمه آتش شد که با تلاش ناجیان 125 در مدت زمان پنج ساعت مهار شد.

وی بیان کرد: برای مهار این حادثه آتش‌سوزی شب گشته و امروز با تلاش 12 مامور آتش‌نشانی 50 هزار لیتر آب استفاده شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: همچنین یک فقره آتش‌سوزی در اطراف روستای بنود رخ داد که با همکاری و سرعت‌عمل دهیاری این روستا و محیط بانان با استفاده از کپسول آتش‌نشانی و تانکر آب قبل از سرایت به نقاط صعب‌العبور خاموش شد. مصطفی مؤذنی افزود: در ساعت 12 روز گذشته نیز به علت سقوط سیم برق در حاشیه جاده جنگل حرا علفزارهای حاشیه این جاده و نقطه‌ای دیگر آتش گرفت که باحضور بموقع آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه پارس آتش بطور کامل خاموش شد. وی گفت: 2روز پیش هم قسمتی از صحرای اطراف روستای زبار دچار آتش سوزی شد که توسط دهیاری و جوانان روستا خاموش شد. وی گفت: باتوجه به خشکیدگی پوشش گیاهی در حاشیه جاده‌ها، مراقبت‌های لازم را در زمینه جلوگیری از اقداماتی که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود، ضروری است.

*س_برچسب‌ها_س*