جمعه 10 فروردین 1403

کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار با برگزاری دوره‌های آموزشی «ورزش و کودک»

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار با برگزاری دوره‌های آموزشی «ورزش و کودک»

معاون ورزش و تفریحات بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری کلاس‌های مربی‌گری «ورزش و کودک» نوعی کارآفرینی برای بانوان است، تاکید کرد: بانوان سرپرست خانوار پس از اخذ مدرک می‌توانند در مهدکودک‌ها و بوستان‌های بانوان به فعالیت بپردازند و کسب درآمد کنند.

به گزارش ایسنا افسانه بیابانی درباره اقدامات سازمان ورزش در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: طبق بررسی‌های مختلف برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اخیرا دوره مربی‌گری «ورزش و کودک» به میزبانی سازمان ورزش و با همکاری اداره کل امور بانوان برگزار شد و 30 بانوی سرپرست خانوار که تحت پوشش اداره کل امور بانوان بودند، در این کلاس‌ها شرکت کردند و مباحث تئوری این دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و مباحث عملی در مجموعه‌های شهرداری برگزار شد.

معاون ورزش و تفریحات بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری کلاس‌های مربی‌گری کارآفرینی برای بانوان است، تاکیدکرد: زنان سرپرست خانوار پس از اخذ مدرک می‌توانند در مهد کودک‌ها و بوستان‌های بانوان به فعالیت بپردازند و کسب درآمد کنند.

وی افزود: کارت‌های مربی‌گری بانوان آماده است و به زودی با حضور مدیرکل امور بانوان به آنان اهدا خواهد شد.

بیابانی با بیان اینکه عمده برنامه‌ریزی سازمان ورزش برای برگزاری دوره‌های آموزشی «ورزش و کودک» برای سال آینده بود، گفت: براساس نیازسنجی و بررسی میزان استقبال، احتمال دارد که دوره بعدی تا پایان سال برگزار شود.

معاون ورزش و تفریحات بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه عموما در طول سال، برنامه‌های ورزشی مختلفی برای بانوان برگزار می‌شود، اظهارکرد: در روزها و هفته‌های مناسبتی مانند دهه فجر و هفته گرامیداشت مقام زن، برنامه‌های ویژه‌تری برای بانوان برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته زن از یکشنبه (3 بهمن ماه) آغاز شده است و تا شنبه (9 بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت، گفت: طی روزهای گذشته برنامه‌هایی تحت عنوان مادران ایثارگر، زنان و ورزش شهروندی (برپایی ویژه برنامه دوشنبه ورزشی در کلیه مناطق و به طور متمرکز در منطقه 3)، زنان شاغل و ورزشکار (گردهمایی مربیان ایستگاه‌های ورزش شهروندی و آیین نکوداشت مربیان پیشکسوت) و معلولین و اقشار (تقدیر از بانوان ورزشکار معلول و برگزاری رقابت‌های ویژه معلولین) در سطح مناطق برگزار شد.

به گزارش سایت شهر بیابانی در پایان اظهارکرد: ادامه برنامه‌ها نیز به ترتیب از پنجشنبه (7 بهمن) تا شنبه (9 بهمن) تحت عنوان زنان محور خانواده (رقابت‌های بومی و محلی - رقابت‌های پدر و دختر)، دختران ورزشکار شهر (مسابقات والیبال) و زنان و سلامتی (اختتامیه چالش پیاده‌روی «همگام با دخترم») برگزار خواهد شد البته بعضی برنامه‌ها در مناطق 22 گانه و برخی دیگر از آن‌ها در چند منطقه و به صورت متمرکز برگزار می شود.

انتهای پیام