سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاربرد دستگاه ضدعفونی کننده نانو ذرات کوانتوم در شرکت اتوبوسرانی آذربایجان شرقی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کاربرد دستگاه ضدعفونی کننده نانو ذرات کوانتوم در شرکت اتوبوسرانی آذربایجان شرقی

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از کاربردی شدن دستگاه ضد عفونی کننده کابین اتوبوس ها در شرکت اتوبوسرانی این استان خبر داد و گفت: محلول مورد استفاده در این دستگاه بر پایه نانو ذرات کوانتوم است.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا واعظی در نشست خبری آنلاین امروز وزارت علوم با بیان اینکه تاکنون 664 تقاضا برای استقرار در این پارک از سوی شرکت ها ارسال شده است، افزود: از این تعداد 300 شرکت فناور در این پارک مستقر شدند و میزان درآمد آنها در سال 1398 بالغ بر 1634 میلیارد تومان بوده است.

وی حجم صادرات این شرکت ها را در سال گذشته 9 میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا 15 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان برای تولید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز کشور فعال شدند که از آن جمله می توان به تولید روزانه 42 هزار عدد ماسک اشاره کرد.

واعظی طراحی و ساخت دستگاه ضد عفونی کننده کابین اتوبوس را از دیگر دستاوردهای این شرکت ها نام برد و یاداور شد: این دستگاه بر اساس ماده ضد عفونی کننده غیر الکلی و بر پایه نانو ذرات کوانتوم اقدام در مدت 3 دقیقه قادر به ضد عفونی کردن کابین اتوبوس ها است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تولید کیت‌های تشخیصی، ونتیلاتورهای قابل حمل ارزان قیمت و دستگاه مه پاش ضد عفونی کننده ادارات را از دیگر محصولات دانش پایه شرکت های مستقر در این پارک دانست.

وی با اشاره به چالش های حوزه دانش بنیان در تولید محصولات در شرایط بحران خاطر نشان کرد: دریافت مجوزهای اصلی از چالش های شرکت های دانش بنیان است. این شرکت ها با چالاکی موفق به تولید محصولات مورد نیاز کشور در زمان شیوع کرونا ویروس شدند ولی این چالاکی در دستگاه های اجرایی وجود ندارد.

انتهای پیام