جمعه 10 فروردین 1403

22 کارتن‌خواب در خراسان شمالی جمع‌آوری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
22 کارتن‌خواب در خراسان شمالی جمع‌آوری شد

بجنورد - ایرنا - معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی گفت: امسال 22 کارتن‌خواب یا بی‌سرپناه در گذرگاه‌ها و محلات استان شناسایی و جمع‌آوری شدند.

علی‌اکبر صحرانورد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 14 نفر مربوط به بجنورد است و در اسفراین سه نفر، در هر یک از شهرهای شیروان و مانه و سملقان 2 نفر و در فاروج نیز یک نفر شناسایی و ساماندهی شدند.

وی جمع آوری افراد بی سرپناه و کارتن خواب را مربوط به چندین کمیته دانست که بهزیستی یکی از اعضای آن است و افزود: از کارتن خواب‌هایی که در بجنورد شناسایی شده‌اند هفت نفر به نوانخانه شهرداری، سه نفر به خانه سالمندان، 2 نفر به مراکز ترک اعتیاد، یک نفر به مرکز علوم پزشکی و یک نفر نیز به خانواده خود تحویل شدند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی گفت: پس از شناسایی و جمع‌آوری این افراد، از آنان آزمایش و تست اعتیاد، هپاتیت و ایدز گرفته می‌شود.

صحرانورد اظهار داشت: بعضا برخی از کارتن خوابها صاحب فرزند هستند که تمامی آزمایش‌ها برای آنان نیز انجام می‌شود و در صورت داشتن اعتیاد بعد از سم زدایی به مراکز شبانه روزی این نهاد حمایتی منتقل می‌شوند و همچنین از سایر خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

هم اکنون 38 هزار و 700 خانوار شامل 91 هزار و 600 نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که 19 هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*