جمعه 31 فروردین 1403

کارنامه جوخه ترور اورشلیم: 2 هزار و 700 عملیات در سطح جهان / اسرائیل همکار «انیشتین» را هم به قتل رسانده!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کارنامه جوخه ترور اورشلیم: 2 هزار و 700 عملیات در سطح جهان / اسرائیل همکار «انیشتین» را هم به قتل رسانده!

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ «محسن فخری‌زاده»، دانشمند شهیر هسته‌ای و معاون وزیر دفاع کشورمان، عصر جمعه (هفتم آذر 99) در منطقه آبسرد استان تهران توسط جوخه ترور اسرائیل به شهادت رسید. طبق معمول، صهیونیست‌ها ارتکاب این عملیات را نه تایید و نه انکار کردند اما "سابقه سیاه این رژیم در حذف فیزیکی اشخاص در کشورهای مختلف جهان"، "اشاره مستقیم نخست وزیر پیشین و فعلی اسرائیل به نام شهید «فخری‌زاده»"...

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ «محسن فخری‌زاده»، دانشمند شهیر هسته‌ای و معاون وزیر دفاع کشورمان، عصر جمعه (هفتم آذر 99) در منطقه آبسرد استان تهران توسط جوخه ترور اسرائیل به شهادت رسید. طبق معمول، صهیونیست‌ها ارتکاب این عملیات را نه تایید و نه انکار کردند اما "سابقه سیاه این رژیم در حذف فیزیکی اشخاص در کشورهای مختلف جهان"، "اشاره مستقیم نخست وزیر پیشین و فعلی اسرائیل به نام شهید «فخری‌زاده»" و "تحلیل‌های نگارش شده در جراید صهیونیستی نظیر اورشلیم پست و هاآرتص" تردیدی باقی نمی‌گذارد که عملیات ترور دانشمند شهیدمان تحت هدایت اورشلیم بوده است. کما اینکه طی هفته‌های اخیر، نیویورک تایمز و تایمز اسرائیل از هماهنگی آمریکا و اسرائیل برای یک اقدام احتمالی و نامعلوم علیه ایران خبر داده بودند. اقدامی که مشخص شد ترور دانشمندی است که نیویورک تایمز از آن به عنوان «اوپنهایمر» ایران یاد کرده بود.

مطلب سال 2014 نشریه نیویورک تایمز درباره «محسن فخری‌زاده» که او را از زعم مقامات ارشد اطلاعاتی ایالات متحده، «رابرت اوپنهایمر» ایران معرفی کرده است. «اوپنهایمر» دانشمند شهیر آمریکایی بود که مدیریت پروژه منتهن را برعهده داشت. خروجی پروژه منتهن اولین تسلیحات هسته‌ای تاریخ جهان بود.

تاریخ ترور توسط صهیونیست‌ها قدمتی هم تراز تاریخ تولد نامشروع این رژیم دارد. سه سازمان اطلاعاتی «شاباک»، «آمان» و «موساد» ستون امنیتی اسرائیل را در این راستا تشکیل می‌دهند. امنیت داخلی اسرائیل برعهده شاباک (شین بت) و جاسوسی نظامی ارتش‌های جهان از وظایف تعریف شده سازمان آمان است. ضلع سوم این مثلث موساد است. این سازمان که در ابتدا برای هماهنگی میان شاباک و آمان تشکیل شد در سال 1951 با دستور «داوود بن‌گوریون» نخست‌وزیر وقت اسرائیل تبدیل به سازمان امنیتی مستقل شد و تحت مدیریت مستقیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

کتاب «برخیز و اول بکش» | نویسنده: «رونن برگمن» - سال 2018

«رونن برگمن» روزنامه نگار حوزه امنیتی / نظامی اسرائیل کتابی تحت عنوان «برخیز و اول بکش» را در سال 2018 منتشر کرد. این کتاب شامل هزاران سند و مصاحبه از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی درباره تاریخ ترور هدفمند اشخاص در نقاط مختلف جهان از سوی سرویس جاسوسی اسرائیل است. «برگمن» در این کتاب آورده که اسرائیل در طول حیات 70 ساله خود 2700 عملیات ترور را انجام داده است.[1] برآورد می‌شود که حدود 500 مورد از 2700 هدف ترور اسرائیل از میان دانشمندان هسته‌ای کشورهای مختلف جهان باشد. لازم به ذکر است بخش عمده اهداف ترور دانشمندان هسته‌ای توسط اسرائیل، عراقی و بعد از سقوط سال 2003 می‌باشد. هواپیمای بدون سرنشین مسلح، منفجرشدن تلفن همراه، لاستیک یدکی حامل بمب کنترل از راه دور و پیداکردن معشوقه‌هایی برای خلوت برخی از مفتی‌ها و بزرگان کشورهای اسلامی بخشی از تکنیک‌هایی است که اسرائیل برای هدف قراردادن دشمنانش به کار گرفته است. به عنوان مثال در این کتاب آمده است که اسرائیل برای کشتن یاسر عرفات از مسمومیت با اشعه بهره برده است. «رونن برگمن» همچنین در کتاب خود اظهار کرده که دولت بوش و اوباما با استفاده از تکنیک‌های اسرائیلی چند صد ترور هوشمند را انجام داده‌اند. وی عنوان کرد روش‌هایی که آمریکا و متحدانش [برای ترور] استقاده می‌کند، توسط اسرائیلی‌ها توسعه یافته است.

از جمله تاکتیک‌هایی که در این کتاب برای عملیات برون مرزی آمده، این است که در دهه 1970 موساد اقدام به تاسیس تعداد زیادی شرکت تجاری در کشور‌های مختلف جهان کرده بود؛ به این امید که روزی به کار آیند! به عنوان نمونه موساد شرکتی در زمینه حمل و نقل دریایی ایجاد کرد که بعد‌ها در عملیاتی در آب‌های یمن از پوشش تجاری آن بهره وافی برد.

الجزیره در گزارشی در سال 2006 اعلام کرد 530 دانشمند و شخصیت دانشگاهی در عراق توسط اسرائیل کشته شدند که پس از مدتی آن را حذف کرد. اما از گزارش اسکرین گرفته شده است که میتوانید اینجا مشاهده کنید.

اسرائیل در طول هفت دهه گذشته برای ممانعت از پیشرفت علمی سایر کشورها اقدام به حذف فیزیکی دانشمندان و شخصیت‌های علمی، بالاخص در زمینه علوم هسته‌ای کرده است. الجزیره در گزارشی اعلام کرد که 530 دانشمند و شخصیت دانشگاهی در عراق توسط اسرائیل کشته شدند که عمدتا در زمینه هسته‌ای فعالیت می‌کردند. طبیعتا پرداختن به اسامی تک تک این افراد در قالب یک گزارش ممکن نیست. لذا اسامی 320 تن از این دانشمندان عراقی که توسط موساد ترور شدند را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید. در ادامه نیز به چند مورد از ترورهای موساد اشاره کرده‌ایم.

علی مصطفی مشرفه - 1950

دکتر «مصطفی مشرفه» که به انیشتین مصر شهره بود را شاید بتوان اولین هدف ترور دانشمند هسته‌ای توسط اسرائیل دانست. او رئیس دانشکده علوم دانشگاه قاهره بود. وی در سال 1924 دکترای علوم خود را از دانشکده سلطنتی لندن اخذ کرد که از این حیث اولین مصری و یازدهمین فرد در جهان بود که به این سطح علمی رسیده است. 25 مقاله پیرامون نظریه کوآنتوم، نظریه نسبیت و رابطه بین تابش - ماده از دکتر «مصطفی مشرفه» منتشر شده است. دکتر «مشرفه» از معدود دانشمندان جهان بود که با «آلبرت انیشتین» ارتباط داشت. وی یکی از هفت دانشمند جهان بود که اسرار ساختار اتم را می‌شناخت. دکتر «علی مصطفی مشرفه» در سال 1950 به‌طرز مشکوکی جان خود را از دست داد. گزارشات حاکی از حذف فیزیکی وی توسط جوخه ترور صهیونیسم جهانی بود. «آلبرت انیشتین» یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ در سوگ «علی مصطفی مشرفه» نوشت: «نمیتوانم مرگ «مشرفه» را باور کنم. او با آثارش زنده است. فقدان او برای ما گران است. من تحقیقات او را در زمینه انرژی هسته‌ای دنبال می‌کردم. قطعا او یکی از بهترین دانشمندان فیزیک [جهان] است.»

«علی مصطفی مشرفه» - دانشمند برجسته مصری که هدف اولین ترور موساد در حوزه دانشمندان هسته‌ای بود

سمیرا موسی - 1952 دکتر «سمیرا موسی» اولین زن فیزیکدان هسته‌ای مصر و هم‌دوره دکتر «مشرفه» بود. علی‌رغم تلاش بسیاری که از سوی آمریکا جهت جذب سمیرا موسی صورت گرفت، وی هیچگاه حاضر به ترک وطن خویش نشد. سرانجام «سمیرا موسی» در جریان اولین بازدید خود از آمریکا، ماشین وی به دره‌ای 40 متری سقوط می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد. گزارشات حاکی از آن است که موساد از طریق یک بازیگر یهودی - مصری به نام «راشل آبراهام» عملیات حذف فیزیکی این دانشمند را انجام داده است. سمیر نجیب - 1967 «سمیر نجیب» دانشمند مصری بر اثر تصادف رانندگی در دیترویت آمریکا کشته شد. گزارش شده است که «نجیب» به جهت کمک به توامندی هسته‌ای مصر پس از جنگ شش روزه اعراب - اسرائیل قصد عزیمت به وطن داشت که توسط موساد کشته شد.(+)  یحیی المشد - 1980 یکی دیگر از دانشمندان مصری که رهبری برنامه هسته‌ای عراق را برعهده داشت. المشد در هتلی در پاریس به قتل رسید.(+) خوزه آلبرتو آلبانو دوآمارنتو - 1980 سرهنگ برزیلی که توسط موساد به قتل رسید. عامل این ترور «ساموئل گیلعاد» یک اسرائیلی لهستانی‌الاصل بود. هدف از این قتل جلوگیری از تبدیل برزیل به یک قدرت اتمی در جهان بود. جرالد بول - 1990 مهندس کانادایی و طراح پروژه توپخانه بابل در عراق بود که مقابل درب منزلش توسط عوامل موساد در کشور بلژیک به ضرب چند گلوله کشته شد. رمال حسن رمال - 1991 فیزیکدان برجسته لبنانی که در بین 100 فیزیکدان برجسته جهان قرار داشت و به ادیسون جهان عرب شهره بود. این فیزیکدان برجسته به شکل مشکوکی در فرانسه جان خود را از دست داد.(+)

محمد سلیمان - 2008

گفته می‌شود که ژنرال محمد سلیمان مسئولیت تاسیس نیروگاه هسته‌ای در سوریه را بر عهده داشت. به ادعای موساد ترور سلیمان تیر خلاصی بر برنامه‌های هسته‌ای سوریه محسوب می‌شد. محمد سلیمان در سال 2008 و زمانی که در ایوان ویلای شخصی‌اش در حال خوردن شام بود، تک تیراندازان اسرائیلی از یک قایق در دریا به او شلیک می‌کنند.

اسرائیل افسار پاره کرده است!

موارد مذکور تنها مشتی از خروار جنایات اشغالگران قدس است. جالب است در میان موارد انبوه ترورهای صورت گرفته توسط اسرائیل نام یک سرهنگ برزیلی نیز حضور دارد که کشورش نه قرابت جغرافیایی با صهیونیست ها دارد و نه خصومت ایدئولوژیک. این موضوع نیز به این دلیل است که سیاست اسرائیل جلوگیری از دستیابی ملل جهان به توانایی هسته‌ای است. سیاست وجودی اسرائیل را اگر بخواهیم در یک خط توصیف کنیم، همان عنوان کتاب «رونن برگمن» است. این عنوان برگرفته از تعالیم منحرف تلمود است که صریحا به یهودیان عنوان می‌کند: «اگر کسی قصد جانت را کرد، برخیز و اول تو او را بکش» یعنی خودت قضاوت کن، حکم کن و آن را اجرا کن!

شرارت صهیونیست‌ها بیش از آنکه به مهابت اورشلیم در عملیات برون مرزی و پشتگرمی آن به ماشین جنگی آمریکا مربوط باشد، ناشی از عدم مقابله به مثل کشورهای دیگر است. اسرائیل هرگز به طور رسمی عملیات ترور به خصوص در ایران را برعهده نگرفته است. اما هر از چندگاهی شاهد از این دست شرارت در مواجهه با ایران و ایضا سایر کشورها هستیم. با توجه به عقبه سیاه رژیم اورشلیم تردیدی نیست که موساد پشت ترورهاست. یک نمونه آن ترور دانشمند فلسطینی الاصل در مالزی در سال 2018 و آخرین مورد آن ترور شهید «فخری زاده» در منطقه آبسرد تهران است.

همه این موارد یک نتیجه را در ذهن متصور می‌کند: رژیم اسرائیل افسار پاره کرده است.تنها راه کشیدن افسار آن ضربه متقابل است. برای محافظت از دانشمندان‌مان لازم نیست حلقه‌های سنگین حفاظتی درنظر بگیریم. کافی است تهران همانند اورشلیم لیستی از مقاماتی اسرائیلی را منتشر و علنا اعلام کند که این افراد سوژه ترور ما هستند. به خونخواهی شهدای هسته‌ای هم یک مقام اسرائیلی را بزنند تا موازنه وحشت بین تهران و اورشلیم برقرار شود.

ممکن است در ابتدای کار زد و خورد به صورت پینگ پنگی ادامه یابد اما نتیجه این خواهد بود که حتی اگر دانشمندان و شخصیت‌های برتر ایران حلقه محافظتی هم نداشته باشند، تصور ترور یک ایرانی به فکر صهیونیست‌ها متبادر نشود؛ زیرا می‌داند که چنانچه غلطی از سوی آنان رخ دهد، جمهوری اسلامی بلافاصله یک شخصیت صهیونیست را هلاک خواهد کرد. راهبرد مشخص است: چشم دربرابر چشم. وگرنه باید منتظر اقدامات بعدی این سگ هار باشیم. چه بسا اینبار موعد حرکت بعدی اسرائیل خیلی زود فرا رسد. شاید تا قبل از 20 ژانویه!

[1]: روزنامه اینترنتی «ایندیپندنت - Independent»

کارنامه جوخه ترور اورشلیم: 2 هزار و 700 عملیات در سطح جهان / اسرائیل همکار «انیشتین» را هم به قتل رسانده! 2
کارنامه جوخه ترور اورشلیم: 2 هزار و 700 عملیات در سطح جهان / اسرائیل همکار «انیشتین» را هم به قتل رسانده! 3
کارنامه جوخه ترور اورشلیم: 2 هزار و 700 عملیات در سطح جهان / اسرائیل همکار «انیشتین» را هم به قتل رسانده! 4