جمعه 31 فروردین 1403

کاشت و نگهداری درخت باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کاشت و نگهداری درخت باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کاشت و نگهداری درخت باید به دانش آموزان آموزش داده شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی در جلسه پویش ملی ایران سرسبز افزود: بحث کاشت و نگهداری درخت باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود، در این راستا لازم است تمام معاونت‌ها و بخش‌ها بسیج شوند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در اجرای این پویش خانواها، معلمان و دانش‌آموزان با ما همراهی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای انعقاد تفاهم نامه دستگاه‌های مختلف با آموزش و پرورش اولویت گذاری می‌کنیم، ادامه داد: براساس همکاری‌های موثر با دستگاه‌های مختلف، امسال پویش گاز هسته ای و پویش ملی ایران سرسبز را راه اندازی کردیم، دبیرخانه این پویش را نیز تشکیل دادیم.

وی با یادآوری فعالیت 110 هزار واحد آموزشی، 14 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز، 29 میلیون خانواده، هزار و 182 کانون فرهنگی تربیتی و 304 اردوگاه یادآور شد: دانش‌آموزان از مقطع پیش دبستانی تحت پوشش این اداره کل هستند و برای آنان برنامه‌های متنوعی داریم.

کاشت 50 میلیون نهال در سال 1400

رضا برزگر مدیرکل دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور هم در این جلسه به نحوه همکاری‌های مشترک برای اجرای پویش ملی ایران سرسبز گفت: در کمیته فرهنگی شورای امنیت ملی، بحث پویش درختکاری دنبال و قرار شد دراین باره بحث عملیاتی برای کاشت 500 میلیون نهال برای چند سال صورت گیرد.

وی افزود: هدف گذاری ما کاشت 50 میلیون نهال در سال 1400 است، چراکه کاشت درخت و نهال ایجاد شادابی و نشاط می‌کند و این کار می‌تواند تمرین یک کار مشترک در سطح جامعه باشد.

مدیرکل دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: یکی از دستگاه‌های اثرگذار در این زمینه آموزش و پرورش است، دستگاه‌های مختلفی نیز در این باره کمک می کنند تا نحوه همکاری‌های مشترک مشخص شود.

بهره گیری از بام مدارس برای تشویق دانش آموزان برای کاشت درخت

فرهاد قاسم پور معاون اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه ضمن تاکید بر فرهنگ سازی درخت کاریگفت: امسال چهلمین جشنواره فردا در 80 رشته و گرایش برگزار می شود، این وزارتخانه آماده است یکی از بخش‌های جانبی این جشنواره را مبه وضوع ایران سرسبز با محوریت کاشت نهال و فرهنگ سازی اختصاص دهد.

وی بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان فرهنگ و هنر تاکید کرد و اظهار داشت: می‌توان در ایام هفته درختکاری از این دوستان دعوت کنیم تا برای فرهنگ سازی این موضوع از افراد اثرگذار بهره ببریم.

معاون اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: بهره گیری از بخشی از بام مدارس برای استفاده از بام سبز نیز می‌تواند در این فرهنگ سازی کمک کند.

در این جلسه هریک از حاضران به بیان نقطه نظرات و برنامه‌های خود در راستای موضوع درختکاری و برگزاری پویش ملی ایران سرسبز پرداختند.

*س_برچسب‌ها_س*