پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

کامرانی‌فر: قرارداد اسکوچیچ تا 10 فروردین ماه بوده / به توافق برای برگزاری بازیهای دوستانه نزدیک شده‌ایم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کامرانی‌فر: قرارداد اسکوچیچ تا 10 فروردین ماه بوده / به توافق برای برگزاری بازیهای دوستانه نزدیک شده‌ایم

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد اسکوچیچ تا 10 فروردین ماه بوده و پس از آن در نشست روزهای آتی، تمام قراردادها را به شرط ادامه انجام و تمدید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در حاشیه بازدید مسئولین کمیته ملی المپیک از اردوی تیم امید اظهار داشت: تیم امید در راستای برنامه‌های فدراسیون فوتبال با تیمی خوب و کادرفنی بابرنامه در اردوست و در شرایط فعلی تا حد امکان با همکاری کمیته در کنار تیم امید هستیم. باید از تلاش‌های همکارانم و مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم فوتبال امید تشکر کنم و می‌دانم با چه عشق و علاقه‌ای کار می‌کنند. امیدوارم شرایط خوبی را برای تیم ایجاد کنیم و سیاست ما این است که از تمام رده‌ها به خوبی حمایت کنیم. خوشبختانه کمیته ملی المپیک هم توجه خاصی به ما دارد و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد. در جلسات هیات رئیسه بیش‌ترین حمایت از تیم امید شده.

وی افزود: برای مسابقات مقدماتی خردادماه ازبکستان در حال تدارک هستیم و سپس مسابقات بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی. تمام بررسی‌ها برای تیم امید و حمایت از آن صورت گرفته و خواهد گرفت. برای موفقیت فوتبال در تمامی رده‌ها تلاش می‌کنیم؛ نگاه ویژه‌ای که کمیته ملی المپیک به ما دارد قابل تقدیر است و با این حمایت‌ها امیدواریم در سایه تلاش کادر فنی و بازیکنان جشن صعود به المپیک را بگیریم.

کامرانی‌فر همچنین در خصوص غیبت میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در این مراسم، گفت: متاسفانه به دلیل کاری که برای ماجدی پیش آمد نتوانست در این مراسم حضور داشته باشد و از این بابت عذرخواهی کرد.

وی با اشاره به برنامه فدراسیون برای همکاری باشگاه ها با تیم امید گفت: در حال برنامه و بررسی با سازمان لیگ هستیم تا هفته‌های آخر لیگ برتر بازیکنان امید در دسترس تیم قرار بگیرند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره وضعیت اقتصادی فدراسیون بیان کرد: رقم حمایت کمیته از فدراسیون فوتبال و تیم امید افزایش خواهد یافت اما در این مدت با توجه به بلاک شدن پول‌های فدراسیون و هزینه های تیم ملی بزرگسالان و 18 تیم دیگر، در شرایط خوبی از نظر اقتصادی قرار نداریم. ماجدی و هیات رئیسه در تلاشند تا مشکلات مالی را برطرف کنند. وزارت ورزش و جوانان کمک‌های خوبی داشته ولی باز هم شرایط اقتصادی ما خوب نیست. حقوق مربیان و هزینه‌های تدارکات هم بالاست و در تلاش برای یافتن راه حل هستیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره عدم پرداخت دستمزد مربیان تیم ملی گفت: نسبت به برخی مربیان نتوانستیم تعهدات را انجام بدهیم. با گروهی که در جام جهانی داریم و شرایط تیم امید، فدراسیون به حمایت مالی از سمت دولت نیاز دارد.

کامرانی فر در پاسخ به سئوالی درباره اتفاقات مشهد بیان کرد: درباره اتفاقات مشهد هم در کمیسیون‌های مختلف مجلس شرکت کردیم. شاید در آن بازی برگزاری فقط با ما بوده و مشکلی هم نبود، مشکلات بیرون از استادیوم و از اختیارات خارج بود. باید برنامه‌ریزی بهتری می‌کردیم و به عنوان دبیرکل از کسانی که رنجیدند، عذرخواهی می‌کنم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به مراسم قرعه کشی جام جهانی و مذاکرات مسئولین فدراسیون با مسئولین فیفا گفت: در کنگره فیفا و مراسم قرعه‌کشی جام جهانی جلسات خوبی صورت گرفت. اتفاقات خوبی افتاده و ماجدی در جلسه با رئیس فیفا از فوتبال ایران به خوبی دفاع کرد. پس از آن صحبت‌ها صراحتا اعلام شد در جام جهانی با حمایت فیفا می‌مانیم.

وی درباره تدارک برای بازیهای دوستانه تیم ملی تاکید کرد: با چند کشور برای بازی‌های دوستانه صحبت کردیم و به توافق نزدیک شده‌ایم. 2 فیفادی داریم که با فدراسیون قطر صحبت شده برای میزبانی. تلاش می‌کنیم از دست ندهیم و اتفاق خاصی رخ ندهد.

کامرانی فر در پاسخ به سئوالی درباره برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه قبلی هیات رئیسه 10 خرداد برای مجمع تصویب شد و 70 روز قبل از مجمع، محل و زمانش را به تمام 87 نفر عضو نامه رسمی اعلام کردیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین درباره تمدید قرار اسکوچیچ و مربیان تیم ملی تصریح کرد: همکاران اسکوچیچ قراردادشان تا 10 فروردین بود و پس از آن در نشست روزهای آتی، تمام قراردادها را به شرط ادامه انجام و تمدید می‌کنیم. در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام /