جمعه 10 فروردین 1403

کاهش 40 درصدی مرگ‌ومیر کووید_19 طی سه هفته

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کاهش 40 درصدی مرگ‌ومیر کووید_19 طی سه هفته

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش 40 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -19 طی سه هفته تصریح کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این بیماری، تحت بیشترین فشار ناشی از تحریم‌ها، به‌دست آمد و علی‌رغم دروغ‌هایی که گفته می‌شود متاسفانه راه‌های انتقال دارو و تجهیزات پزشکی را بر ما بسته‌اند.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی با اشاره به جلسه‌ای که در سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه گفت: در این جلسه گزارشی از طرح کشوری مقابله با کرونا با نام "شهید قاسم سلیمانی" و حرکات بین بخشی که در کشور توسط سازمان بسیج، سازمان هلال احمر و سایر دستگاه‌های دولتی و به خصوص همراه با مشارکت مردم دنبال می‌شود، ارائه کردیم.

وی ادامه داد: ما نتایج این طرح را اعلام کردیم و افتخارآمیزترین بخش آن این بود که در سه هفته توانستیم بیش از 40 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید - 19 را کاهش دهیم که البته بخشی از این دستاورد بازمی‌گردد به مشارکت‌های انجام شده در این طرح و بخشی بازمی‌گردد به اقداماتی که همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمانی در بیماری‌یابی زودرس همچنین در بیمارستان‌ها با مدیریت موارد مبتلا و کاهش مرگ و میرها با مراقبت‌های بیشتر انجام دادند.

نمکی با اشاره به اینکه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله بیماری کووید - 19 در شرایط سختی به دست آمده است، تصریح کرد: ما در این گزارش اعلام کردیم این دستاورد جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که ما بیشترین فشار ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا را تحمل می‌کنیم که متاسفانه برای نقل و انتقال پول، دارو و تجهیزات پزشکی علی‌رغم ادعاهای دروغی که می‌گویند برای این موارد هیچ محدودیتی قایل نیستند، همه راه‌ها را بر ما بسته‌اند.

وی در پایان گفت: این مژده را دادیم و امیدواریم که در روزهای آینده دستاوردهای بهتری را در عرصه‌های بین‌المللی اعلام کنیم.

ادامه دارد