چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

کتابخانه‌های کشور به بیش از 3 هزار باب رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کتابخانه‌های کشور به بیش از 3 هزار باب رسید

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به 3 هزار و 721 کتابخانه افزایش یافته است.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها 373 کتابخانه در کشور داشتیم که این تعداد کتابخانه در حال حاضر به برکت ظرفیت عظیمی که در فضای فرهنگ به ویژه در حوزه کتابخانه‌ای عمومی کشور ایجاد شده به 3 هزار و 721 کتابخانه افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه در سطح منطقه هم از حیث تعداد کتابخانه‌ها اول هستیم افزود: بعد از ایران، ترکیه با دارا بودن یک هزار و 212 کتابخانه نزدیک‌ترین کشور به ایران است.

وی با انتقاد از آمار و ارقام مربوط به سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: این آمار که حکایت از کمبود سرانه مطالعه در کشور دارد صحیح نیست و مردم ما مردم کتابخوانی هستند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری نشست مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور با عنوان مکتب خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این نشست، تبیین دستاورد‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در کتابخانه‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

رمضانی افزود: مکتب، مجمع هماهنگ کننده مجموعه‌ای از کتابخانه‌های بزرگ کشور شامل کتابخانه وزارت علوم، وزارت بهداشت، کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت االه مرعشی نجفی کتابخانه مدارس و وزات آموزش و پرورش و کتابخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی با محوریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که به منظور هماهنگی فعالیت‌های بیشتراین کتابخانه‌ها شکل گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات