شنبه 1 اردیبهشت 1403

کتاب‌هایی که به معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س) پرداخته‌اند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کتاب‌هایی که به معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س) پرداخته‌اند

«کرامات معصومیه»، «تربت پاکان» و «عمه سادات» از جمله کتاب‌هایی هستند که به معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی نویسندگان در کتاب‌های خود به شخصیت حضرت معصومه (س) پرداخته اند؛ ما در اینجا برخی از این آثار را به مناسبت وفات این بانوی بزرگوار معرفی می کنیم:

بیشتر بخوانید

«کرامات معصومیه»

کتاب «کرامات معصومیه» اثر علی‌اکبر مهدی‌پور شخصیت والای معنوی حضرت فاطمه معصومه (س) را معرفی می‌کند و از کرامات ایشان می‌گوید. نویسنده در این کتاب ابتدا به تاریخچه‌ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) و ورودشان به شهر قم، تاریخچه‌ای از این شهر، فضیلت شهر و مردم آن می‌پردازد. سپس شخصیت با عظمت حضرت فاطمه معصومه (س) را از دیدگاه علمای مشهور و شیعه در عصر حاضر تبیین می‌کند.

ذکر گوشه‌ای از معجزات و کرامات حضرت معصومه (س) در شفای مریض ها، عنایت به علما، مقام ایشان در زمینه شفاعت از شیعیان، مقام علمی و اخلاقی این بانوی بزرگوار، فضیلت زیارت حرم مطهرشان، علت مهاجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم، ماجرای ورودشان به این شهر، چگونگی وفات ایشان و بررسی تعداد امامزاده‌های قم از ویژگی‌های برجسته کتاب «کرامات معصومیه» است.

«تربت پاکان»

کتاب دو جلدی «تربت پاکان» اثر سید حسین مدرسی طباطبایی به تاریخچه آستان مقدس حضرت معصومه (س)، بنا‌های تابعه، اسناد و مدارک وقفنامه‌ها می‌پردازد.

«راهنمای قم»

کتاب «راهنمای قم» به قلم گروهی از دبیران و صاحب نظران تاریخچه قم، توصیف حرم حضرت معصومه (س) و ابنیه وابسته، نفایس آستان، آیین نامه داخلی حرم، تاسیسات جدید و قدیم و اسامی مدفونین اطراف آستان را بیان می‌کند. در این کتاب 64 عکس و یک نقشه با مقدمه رشید یاسمی از استادان دانشگاه تهران هم دیده می‌شود.

«عمه سادات»

کتاب «عمه سادات» به زندگی حضرت معصومه (س) و ذکر تاریخ مختصری از شهر مقدس قم می‌پردازد. مرکز تحقیقات یارانه‌ای قائمیه اصفهان این کتاب را در اختیار عموم مردم قرار داده است. از جمله فصل‌های کتاب می‌توان به «تاریخ قم»؛ «زندگی حضرت معصومه علیها السلام»؛ «زیارت حضرت معصومه علیها السلام»؛ «کرامات حضرت معصومه علیها السلام»؛ «امامزادگان مدفون در قم» و مساجد معروف و شخصیت‌ها و پادشاهان مدفون در قم اشاره کرد.

انتهای پیام /

کتاب‌هایی که به معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س) پرداخته‌اند 2
کتاب‌هایی که به معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س) پرداخته‌اند 3
کتاب‌هایی که به معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س) پرداخته‌اند 4